خبرنگاران سامانه جامع توان آفرین برای ارائه تسهیلات به فاوای قم راه اندازی شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، قم- خبرنگاران - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از راه اندازی سامانه جدید جامع توان آفرین، به منظور اعطای تسهیلات کم بهره در قالب طرح های جامع حمایتی و طرح های مشترک با صندوق امید جهت حمایت حداکثری از شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اطلاع داد.

خبرنگاران سامانه جامع توان آفرین برای ارائه تسهیلات به فاوای قم راه اندازی شد

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی اداره کل ارتباطات قم، جواد غلام پور در جلسه آنالیز طرح های متقاضیان در اردیبهشت ماه با اعضای کارگروه استانی تسهیلات وجوه اداره شده، گفت: سامانه جامع توان آفرین، سامانه ای جامع در جهت اعطای تسهیلات کم بهره جهت حمایت حداکثری از شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکوسیستم نوآوری می باشد که با ایجاد دسترسی استانی، میزان شفافیت بیشتر و دخالت انسانی درارزیابی کمتر شده است.

وی اضافه کرد: این سامانه نسبت به سامانه قبلی از نظر دسترسی کاربران، ارزیابان و افزایش شفافیت استفاده و فرایند دریافت تسهیلات دارای سهولت بیشتری است.

غلام پور هدف از راه اندازی این سامانه را یکپارچه سازی و تمرکز زدایی در اعطای تسهیلات کم بهره، تسهیل و در عین حال تسریع در فرآیند اعطاء تسهیلات، سهولت در تامین وثایق و نیز همکاری با سایر دستگاه های فعال برای توسعه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان دانست.

غلام پور همچنین با اشاره به اینکه شرکت ها و فعالان حوزه فاوا می توانند برای ثبت نام جدید از سامانه یادشده بهره مند شوند گفت: متقاضیان برای طرح های مشترک با عاملیت صندوق کارآفرینی امید نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می توانند به وسیله همین سامانه درخواست حود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند که پس از آنالیز توسط کارگروه استانی تایید یا تأیید نشدن کاملا به صورت سیستمی و شفاف تعیین می گردد.

وی توضیح داد: جهت شفافیت تسهیلات ارایه شده تا به امروز سامانه شفافیت سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس https://shafaf.ito.gov.ir/ تسهیلات حمایتی ارایه شده در زمان کرونا را به تفکیک استان ها نمایش میدهد.

مدیرکل ارتباطات قم گفت :تا پیش از این درخواست همه متقاضیان توسط کارگروه تخصصی مورد آنالیز قرار می گرفت. اما از این پس وظیفه یاد شده به کارگروه های استانی محول شده است که پیش بینی می گردد سرعت عمل و رضایتمندی بیشتری را به همراه داشته باشد.

بر اساس این گزارش کسب و کارها و شرکت های حوزه فاوا می توانند به وسیله سامانه http://tavanafarin.ito.gov.ir درخواست تسهیلات خود را ثبت و پیگیری کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1662

به "خبرنگاران سامانه جامع توان آفرین برای ارائه تسهیلات به فاوای قم راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه جامع توان آفرین برای ارائه تسهیلات به فاوای قم راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید