در صورت حمایت از ایده ها، سهم ایران در فراوری محصولات دانش بنیان جهان به شدت افزایش می یابد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران/کرمان استاندار کرمان گفت: اینقدر ایده در دانشگاه ها وجود دارد که اگرتامین اقتصادی شوند، تبدیل به محصول و تجاری می گردد و سهم ما در مارکتینگ محصولات مبتنی بر دانش در جهان به شدت افزایش پیدا می نماید.

در صورت حمایت از ایده ها، سهم ایران در فراوری محصولات دانش بنیان جهان به شدت افزایش می یابد

دکترعلی زینی وند امروز 22 مهرماه در مراسم رونمایی از دو محصول دانش بنیان گیاهی موثر در درمان کرونا در کرمان با قدردانی از زحمات و کوشش های کادر بهداشت و درمان اظهار کرد: کرمان از استان های پیشرو در مدیریت کرونا بود که این جز با جانفشانی کادر درمان محقق نشد.

وی با تبریک موفقیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در فراوری داروهای موثر در درمان کرونا و رویکرد فراوری محصولات دانش بنیان افزود: این روحیه مبتنی بر تاریخ ایرانیان مبنی بر توجه به طب سنتی و گیاهان دارویی است و قاعده این است باید ایران در طب سنتی، داروهای مکمل و سازگار با مزاج و طبع ایرانیان پیشرو باشد و چه خوب است این کارها در قالب دانش دنبال گردد.

زینی وند توضیح داد: رویکرد موجود حمایت از ایده های علمی است و باید دانشگاه ها ایده ها را در جهت و ساز و کاری قرار بدهند تا حاشیه ها و کارهای بدون سند ارزش کارهای ارزشمند را پایین نیاورد.

استاندار کرمان بیان نمود: عزم و اراده ای که باید عمومیت پیدا کند، اقتصاد دانش بنیان است و کرمان باید در بحث دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در استان های رده اول کشور قرار بگیرد که اکنون بسیار عقب است و در رتبه 16 قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه های نسل تازه فراوری ثروت، رفاه و شغل است و باید به شدت روی دانش بنیان و فن بازار فعال شویم، توضیح داد: در استان باید رویدادهای شتاب برگزار و ثروت ها و صنایع را به ایده ها وصل کنیم.

زینی وند بیان نمود: اینقدر ایده در دانشگاه ها وجود دارد که اگرتامین مالی شوند، تبدیل به محصول و تجاری می گردد و سهم ما در مارکتینگ محصولات مبتنی بر دانش در جهان به شدت افزایش پیدا می نماید.

وی اظهار کرد: رویکرد کشور بر اقتصاد دانش بنیان است که می تواند انقلابی در شرایط اداری ایران به وجود بیاورد که امیدواریم سابقه، تمدن و توان کرمان در این زمینه بتواند به کشور یاری کند.

استاندار کرمان گفت: باید از ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده و صندوق پژوهش و فناوری استان تقویت گردد تا سهم بزرگ مبتنی بر فراوریات دانش بنیان را در کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، دکترمحمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسوین مالی مجلس هم در این مراسم اظهار کرد: توان تخصصی کشور ما در جهان صندلی خوبی دارد و این سطحی از توانمندی های علمی انباشته است که می تواند در حوزه تصمیم گیری یاری کند که از معبر تجاری سازی این اندوخته را راهنمایی کرد و نتیجه آن افزایش خلق ثروت در اقتصاد کشور باشد.

وی با اشاره به کوشش مجلس برای کاهش زمان صدور مجوزها توضیح داد: سه چالش اصلی تامین مالی، مسائل بیمه و مالیات سه رکن اصلی در محدودیت واحدهای فراوریی است و در جهت دانش بنیان ها قرار است تعداد پارک های علم و فناوری در استان افزایش یافته و در همه دانشگاه ها این ظرفیت ایجاد و برای زیرساخت و تامین مالی شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به ظرفیت بخش صنعت در استان کرمان توضیح داد: بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی فولاد و مس تعریف شده که بخش عمده آنها دانش بنیان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1847

به "در صورت حمایت از ایده ها، سهم ایران در فراوری محصولات دانش بنیان جهان به شدت افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در صورت حمایت از ایده ها، سهم ایران در فراوری محصولات دانش بنیان جهان به شدت افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید