شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در مهار کرونا داشتند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان با تامین نیازهای داخلی از همان روزهای نخست شیوع کرونا، نقش مهمی در مهار این ویروس ایفا کردند.

شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در مهار کرونا داشتند

سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه بهره برداری از پارک علم و فناوری همدان اضافه نمود: اتفاقات خوبی در شرکت های دانش بنیان علیه کرونا رخ داد و فناوران ایرانی به خوبی به مبارزه با این ویروس پرداختند.

وی گفت: مدت های زیادی است که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی واردات خاصی نداریم و شرکت های دانش بنیان داخلی احتیاجهای کشور را رفع می نمایند.

ستاری مطرح نمود: دستگاه فراوری ماسک، تجهیزات پزشکی و ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) در داخل کشور ساخته می گردد و در این مدت حتی یک ونتیلاتور که فرایند ساخت پیچیده ای دارد به کشور وارد نشده است.

وی با بیان اینکه انواع تجهیزات مورد احتیاج اتاق های آی.سی.یو، دستگاه سی تی اسکن و انواع دستگاه های اندازه گیری نیز در داخل کشور فراوری می گردد ادامه داد: چند داروی جدیدی که به تازگی وارد لیست دارویی کشور شده توسط شرکت های دانش بنیان فراوری می گردد.

رییس بنیاد ملی نخبگان تاکید نمود: در حال حاضر نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا داروی درمان بیماری کرونا ساخته نشده است.

ستاری اعلام کرد: صندوق های پژوهش و فناوری به گونه ای طراحی شدند تا مسائل فناوران و شرکت های دانش بنیان را بشناسند و به راحتی تسهیلات را در اختیار آن ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از اهداف شکل گیری صندوق های پژوهش و فناوری است اضافه نمود: در سال 1398، شرکت های دانش بنیان ایران، نزدیک به 120 هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همدان، مرحله نخست ساختمان پارک علم و فناوری این استان بهره برداری شد. ساختمان اصلی این پارک، 6 هزار متر مربع وسعت دارد و عملیات ساخت آن از سال 1389 شروع شده بود.

در ادامه سفر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همدان، عملیات اجرایی مراحل بعدی این پارک، برای ساخت ساختمان های مربوط به شرکت های فناور، انجام شد.

بهره برداری از صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری همدان نیز از دیگر برنامه های این سفر بود.

چهار مرکز نوآوری این استان نیز به صورت برقراری ارتباط تصویری کار خود را به صورت همزمان در همدان شروع کرد.

بر اساس آخرین آمار، 244 واحد فناور در استان همدان فعالیت می نمایند که 58 واحد آن متعلق به دانشگاه بوعلی سینا و 13 واحد دیگر زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1131

به "شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در مهار کرونا داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در مهار کرونا داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید