ربیعی: برای ورود بانوان به استادیوم دغدغه فرهنگی داشتیم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سخنگوی دولت گفت: برای حضور بانوان به هیچ وجه تحت تاثیر فشار های خارجی نبودیم و بعضی دوست دارند آن را به خارجی ها ارتباط دهند.

ربیعی: برای ورود بانوان به استادیوم دغدغه فرهنگی داشتیم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج در ورزشگاه آزادی در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه آزادی، گفت: قطعا مسائل به ساختار فیزیکی مربوط بود. خوشبختانه زیرساخت های فیزیکی برای آنکه آن ها بتوانند یک حضور آرام و با حرمت و اطمینان بخش داشته باشند، توسط دولت آماده شد. مهمترین مسئله ما فرهنگ ورزشگاه و رفتار های هیجانی بود که با چند بار حضور در سالن های والیبال و بسکتبال، این زمینه فرهنگی هم فراهم شد. خوشبختانه شاهدیم که تعدادی که آمدند با آرامش بازی را تماشا می نمایند.

وی ادامه داد: باید تاکید کنم که برای حضور بانوان به هیچ وجه تحت تاثیر فشار های خارجی نبودیم و متاسفانه بعضی دوست دارند آن را به خارجی ها ارتباط دهند. این تصمیم داخلی بود و در چندین مسابقه قبل هم بانوان حضور داشتند. فقط بعضی در جامعه نگرانی هایی داشتند که بنا بود با برنامه ریزی، این نگرانی ها رفع گردد.

سخنگوی دولت در خصوص اینکه آیا حضور بانوان ادامه دار خواهد بود، گفت: این بستگی به رفتار معقول و منطقی تماشاگران دارد. اگر رفتار ها معقول باشد، ادامه دار خواهد بود و مسئله ای ندارد. جامعه ما جامعه ای است که حساسیت فرهنگی وجود دارد و حرمت زن باید حفظ گردد.

ربیعی در خصوص اینکه تعداد خانم ها بیشتر از آقایان در ورزشگاه است، گفت: شاید به خاطر آن است که بازی حساسیت زیادی نداشت که مرد ها حضور داشته باشند. با توجه به اینکه بانوان اولین حضورشان بود، برای آن ها جذابیت بیشتری داشت. نقش رسانه ها نیز در این زمینه مهم است که یاری نمایند مسئله ای به وجود نیاید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 459

به "ربیعی: برای ورود بانوان به استادیوم دغدغه فرهنگی داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربیعی: برای ورود بانوان به استادیوم دغدغه فرهنگی داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید