شهر بستنی، با برپایی جشنواره میزبان گردشگران نوروزی در خوزستان شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، همزمان با نوروز 1398، سومین جشنواره بستنی در شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی با حضور گردشگران و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار گردید.

شهر بستنی، با برپایی جشنواره میزبان گردشگران نوروزی در خوزستان شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، عبدالرضا حمیدی رئیس میراث فرهنگی شهرستان باوی هدف از برپایی این جشنواره را شناساندن ظرفیتهای گردشگری و مالی منطقه به خصوص شهرستان باوی بیان کرد و اضافه نمود: بستنی ملاثانی سالیان دراز است که از لحاظ طعم و کیفیت از معروفیت خاصی میان مردم استان و حتی کشور برخوردار است که این طعم و کیفیت خاص به واسطه هنر بستنیسازهای بومی شهرستان ایجاد میگردد.

او ادامه داد: تا چند سال گذشته فقط دو مغازه بستنی فروشی در ملاثانی وجود داشت اما اکنون با توسعه آن 24 بستنیفروشی در شهر فعالیت میکنند که این تعداد به صورت سه شیفت کار میکنند؛ این درحالی است که شیر موردنیاز برای بستنیها نیز همگی در خود منطقه و توسط دامداران بومی شهرستان فراوری میگردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باوی اضافه نمود: با توسعه این صنعت در سالیان اخیر ایجاد اشتغال نیز در شهر به وجود آمده وامیدواریم با توسعه و شناساندن بیشتر آن از راه برپایی اینگونه جشنوارهها، بیش از اینها در بُعد ایجاد اشتغال مؤثر باشیم.

وی توضیح داد: ویژگی خاص بستنی ملاثانی در کنار چشمانداری که برای ایجاد اشتغال در شهر داشتیم باعث شد تا در نوروز 95 برای نخستین بار در اداره میراث فرهنگی شهرستان تصمیم به برگزاری این جشنواره بگیریم که خوشبختانه این جشنواره بسیار پیروز به خصوص به لحاظ جذب گردشگر بود تا جایی که در سال 98 سایر مسئولان شهرستانی نیز برای برپایی این جشنواره پای کار آمدند و جشنواره سال جاری در سطح گستردهتر و با مشارکت دستگاههای اجرایی از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و فرمانداری برگزار گردید.

حمیدی بیان کرد: جشنواره سال جاری باحضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، سیدحکمت اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، فرماندار شهرستان باوی و سایر مسئولان محلی برگزار گردید و استقبال باشکوه 15 هزار نفری مردم و گردشگران نوروزی نیز جلوه خاصی به جشنواره داده بود.

او همچنین اظهار امیدواری کرد: این جشنواره روزی در سطح ملی برگزار گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باوی به برنامههای جنبی این جشنواره نیز اشاره نمود و گفت: اجرای موسیقی توسط امید دنیا، حامد نیسی و سیدجمیل عبودی و برپایی سیاه چادر عربی همراه با مراسم پذیرایی با قهوه و چای، اجرای تئاتر و شعبدهبازی و اجرای بچه ها از دیگر برنامههایی بود که در این جشنواره اجرا شد؛ ضمن اینکه مراسم نیز به صورت زنده از شبکه استانی سیمای مرکز خوزستان روی آنتن رفت.

وی اضافه نمود: همچنین شرکت ارتباطات سیار ایرانسل نیز با برپایی یک غرفه در محل جشنواره، تعداد دوهزار سیمکارت رایگان میان حضار توزیع کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 277

به "شهر بستنی، با برپایی جشنواره میزبان گردشگران نوروزی در خوزستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر بستنی، با برپایی جشنواره میزبان گردشگران نوروزی در خوزستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید