طرح 600 میلیون یورویی گوگل برای ایجاد پایگاه داده در فنلاند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، گوگل میخواهد با صرف هزینه ای 600 میلیون یورویی یک پایگاه داده جدید در شهر ساحلی هامینای فنلاند بسازد. این شهر در جنوب فنلاند و در نزدیکی مرز روسیه قرار گرفته است.

طرح 600 میلیون یورویی گوگل برای ایجاد پایگاه داده در فنلاند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، گوگل میخواهد با صرف هزینه ای 600 میلیون یورویی یک پایگاه داده جدید در شهر ساحلی هامینای فنلاند بسازد. این شهر در جنوب فنلاند و در نزدیکی مرز روسیه قرار گرفته است.گوگل از سال 2009 زمینی را بدین منظور در شهر هامینا خریداری نموده بود، اما عملیات عمرانی در این منطقه پیشرفت چندانی نداشته است.

انتظار می رود مبلغ کل سرمایه گذاری در شهر یادشده توسط گوگل به 1.4 میلیارد یورو برسد که در تاریخ این شهر فنلاندی بی سابقه است. گوگل قبلا 200 میلیون یورو را صرف خرید املاک و مستغلات و 150 میلیون یورو را هم صرف خرید تجهیزات فنی و سخت افزاری نموده بود.

اگر چه گوگل مدعی است ایجاد این پایگاه داده یا دیتاسنتر مشاغل زیادی را در شهر مذکور ایجاد می نماید، اما مقامات محلی چندان در این زمینه خوش بین نیستند. گوگل میخواهد با این سرمایه گذاری دامنه نفوذ خود را در میان کشورهای اروپایی هر چه بیشتر توسعه دهد.

پایگاه داده یادشده برای خنک شدن از آب های محلی و همین طور سرمای طبیعی این منطقه بهره خواهد گرفت. شهر هامینا در مجموع تنها در حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 213

به "طرح 600 میلیون یورویی گوگل برای ایجاد پایگاه داده در فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح 600 میلیون یورویی گوگل برای ایجاد پایگاه داده در فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید