طرز تهیه املت شاک شوکا؛ صبحانه خوشمزه تونسی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معمولاً همه ما هر روز سرکار می رویم و وقت نمی کنیم که به صبحانه های خود تنوع بدهیم اما روزهایی که در خانه هستیم، می توانیم کمی وقت بگذاریم و به غذاهای خود تنوع بدهیم و غذاهای نو را امتحان کنیم. مخصوصا برای صبحانه که یکی از غذاهای اصلی و مهم در برنامه غذایی است. صبحانه تنوع مختلفی دارد و در هر کشوری به سبک خودش سرو می گردد. امروز می خواهیم با هم یک املت نو و خوشمزه مدیترانه ای یا شاک شوکا را امتحان کنیم. املت شاک شوکا با سبزیجان درست می گردد و تخم مرغ نیز در آن استفاده می گردد.

طرز تهیه املت شاک شوکا؛ صبحانه خوشمزه تونسی

در خبرنگاران بلاگ با ما همراه شوید تا طرز تهیه املت شاک شوکا را آموزش دهیم.

مواد مورد احتیاج برای تهیه املت مدیترانه ای:
پیاز کوچک1 عدد
قارچ3 عدد
فلفل سبز 1 عدد
فلفل دلمه ای کوچک 1 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
تخم مرغ4 عدد
جعفری خرد شده1 قاشق غذا خوری
نمک به اندازه لازم
پنیر صبحانه به اندازه لازم
زردچوبه یک دوم قاشق چای خوری
فلفل قرمزیک دوم قاشق چای خوری
پودر پاپریکایک دوم قاشق چای خوری
پودر زیره 1 قاشق چای خوری
پودر فلفل سیاه یک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه املت مدیترانه ای:

  1. ابتدا در ظرفی مناسب 1 عدد پیاز را نگینی و 3 عدد قارچ را خرد می کنیم. سپس داخل ماهیتابه مناسب درب دار یک قاشق روغن می ریزیم، پیاز و قارچ را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.
  2. وقتی پیاز و قارچ تغییر رنگ دادند به آنها 1عدد فلفل سبز خرد شده و 1 عدد فلفل دلمه ای خرد شده اضافه می کنیم و سپس یک دوم قاشق چای خوری زردچوبه، 1 قاشق چای خوری پودر زیره، یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز و یک دوم قاشق چای خوری پاپریکا به موادمون اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط و تفت می دهیم.
  3. در ظرفی مناسب 4 عدد گوجه فرنگی را رنده ریز می کنیم و یا با غذا ساز آن را به صورت پوره گوجه فرنگی آماده می کنیم و سپس پوره گوجه فرنگی را به مواد ماهیتابه (قارچ، پیاز، فلفل سبز و فلفل دلمه ای) که تفت داده شد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی گوجه فرنگی گرفته گردد.
  4. زمانی که آب گوجه فرنگی گرفته شد، 4 عدد تخم مرغ و نمک به اندازه لازم را به ترکیب (قارچ، پیاز، فلفل دلمه ای، فلفل سبز و پوره گوجه فرنگی) اضافه می کنیم و درب ماهیتابه را می گذاریم که تخم مرغ ها پخته شوند.
  5. سپس زمانی که تخم مرغ های ما کاملا پخته شد، درب ماهیتابه را بر می داریم و املت آماده شده را داخل ظرف سرو می ریزیم، به املت آماده شده خود 1 قاشق غذا خوری جعفری خرد شده اضافه می کنیم و می توانیم به دلخواه چند تیکه پنیر صبحانه روی املت اضافه کنیم که طعم بی نظیری به خود می گیرد.

املت مدیترانه ای ما آماده شد و می توانید نوش جان کنید. این املت خوشمزه برای صبحانه گزینه مناسبی است. بعلاوه برای مشاهده انواع فست فودهای دیگر بر روی لینک کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1900

به "طرز تهیه املت شاک شوکا؛ صبحانه خوشمزه تونسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه املت شاک شوکا؛ صبحانه خوشمزه تونسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید