علی نژاد: در چین نشان دادیم ساندا جهان در سیطره ایران است، با اوجاقی هنوز کارهای نکرده زیادی داریم، هیچ گاه شانگهای را فراموش نمی کنیم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس فدراسیون ووشو گفت: در پانزدهمین دوره مسابقات جهانی نشان دادیم ساندای جهان در سیطره ووشو ایران است.

علی نژاد: در چین نشان دادیم ساندا جهان در سیطره ایران است، با اوجاقی هنوز کارهای نکرده زیادی داریم، هیچ گاه شانگهای را فراموش نمی کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

مهدی علی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد پانزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو گفت: پانزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو در یک فضای متفاوت با حضور 102 کشور در چهار روز در شانگهای چین برگزار گردید. میزبان همه شرایط را برای برگزاری مسابقات فراهم نموده بود و حس بازی های آسیایی و المپیک به ما دست بوده و اصلا احساس نمی کردیم مسابقات جهانی یک رشته ورزشی در حال برگزاری است.

وی توضیح داد: چینی ها برای برگزاری مسابقات این دوره بیش از 2 میلیون دلار هزینه نموده بودند تا قهرمانی که در کازان از دست داده بودند را بازپس گیرند و ظاهر داستان نیز اینگونه بود که این اتفاق خواهد افتاد. اما با توکل بر خداوند متعال و با تدابیری که در تدارک بچه ها اندیشیده شده بود و با تجربه خوبی که مربیان وطنی ما داشتند، توانستیم بهترین نتیجه تاریخ ووشو ایران را در مسابقات جهانی چین رقم بزنیم و برای دومین دوره متوالی قهرمان ساندا جهان شویم.

رئیس فدراسیون ووشو تاکید نمود: در تاریخ ورزش ایران سابقه نداشته است که یک رشته ورزشی وارد مسابقات جهانی گردد و تمام نفرات آن پیروز به کسب مدال طلا شوند. خوشحالم که این توفیق با مربیان ایرانی کسب شده است واین نشان دهنده قدرت ساندا ایران بود. در چین نشان دادیم در حال حاضر ساندا جهان در سیطره ایران است و نه چین. بعد از قهرمانی ایران درخواست های بسیاری برای برگزاری اردوهای بین المللی در ایران داشتم و حجم درخواست ها به قدری بالا است که من نمی دانم سال آینده با این حجم درخواست چکار باید بکنیم.

علی نژاد خاطر نشان کرد: نکته جالب این بود که کشور لبنان که پیش از مسابقات جهانی دو هفته با ما تمرین نموده بود، بهترین نتیجه تاریخ ساندا خود را کسب کرد. لبنانی ها که تا به حال سابقه کسب مدال طلای مسابقات جهانی را نداشتند، در چین پیروز به کسب مدال طلا شدند و در کنار آن یک نقره و سه برنز دیگر نیز کسب کردند و این یک نتیجه تاریخی برای آنها بود. لبنانی ها اذعان داشتند که پیروزیتی که به دست آوردند به خاطر برگزاری اردو در ایران بوده است.

وی اضافه نمود: فکر می کنم مربیان ما راه را خوب پیدا کردند و درست پیش می روند. در رده های پایه نیز سال گذشته در ساندا قهرمان جهان شدیم و اگر سال جاری در جوانان آسیا به مقام نایب قهرمانی رسیدیم به خاطر شرایط داوری بود. شرایط داوری در برونئی متفاوت بود و تا به حال شرایط داوری را تا این حد بغرنج و بد ندیده بودم. علت این موضوع نیز عدم حضور داوران خوب بود و چند داور ضعیف در مسابقات حضور داشتند. قطعا در صورت حضور داوران خوب در آن مسابقات نیز چینی ها را پشت سر گذاشته بودیم و قهرمان می شدیم.

رئیس فدراسیون جهانی ووشو بار دیگر با تاکید بر کار بزرگ ووشو ایران در بخش ساندا تاکید نمود: در بخش ساندا دختران و پسران ما فوق العاده بودند. حسین اوجاقی سال ها مسئولیت فنی تیم ملی را برعهده دارد و به اعتقاد من در حال حاضر بهترین مربی جهان است. در این دوره و در کنار اوجاقی از دهقان به عنوان یکی از قهرمانان پیشین و مربیان جوان و تحصیل نموده استفاده کردیم و او مکمل خوبی برای اوجاقی بود.

علی نژاد در مورد عملکرد مربی تیم ساندا بانوان بیان نمود: راضیه طهماسبی اولین بانوی مدال آور ساندا ایران در مسابقات جهانی است که در سال 2005 پیروز به کسب مدال برنز جهان شد. او چند سالی را به عنوان مربی در تیم جوانان حضور داشت و خدا را شکر نشان داد چیزی از مربیان چینی کمتر ندارد و حتی بچه ها ما عملکرد بهتری نسبت به دوره های گذشته داشتند.

وی با ابراز رضایت از عملرد ملی پوشان تالو گفت: در بخش تالو نیز پیروز بودیم و مدال طلای محمدعلی مجیری یک مدال تاریخی برای ما بود. کسب این مدال توسط یک جوان 18 ساله که چند ماه پیش در مسابقات جوانان آسیا حضور داشت بسیار ارزشمند بود. مجیری یک جوان با آتیه است و این همان کار پایه ای است که در حال جواب دادن است. او حدود 6 سال در اردوهای تیم های ملی حضور داشته است. در بخش دختران نیز دو مدال هانیه رجبی و مدال برنز زهرا کیانی بهترین نتیجه بانوان ما در بخش تالو مسابقات جهانی است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو بیان نمود: در مجموع با استفاده از مربیان ایرانی در مسابقات جهانی چین پیروز بودیم و عملکردی بهتر از دوره های گذشته داشتیم. اینکه علی خورشیدی در ساندا و محمدعلی مجیری در تالو در اولین حضور خود در مسابقات جهانی به مدال طلا دست یافتند بسیار ارزشمند بود. خورشیدی 21 ساله در دیدار نهایی حریف چینی را با وجودی حمایت هایی که از او وجود داشت با اختلاف شکست داد.

علی نژاد تاکید نمود: خورشیدی برای اولین بار در یک رویداد بین المللی شرکت می کرد و حتی سابقه حضور در رده های جوانان را نداشته است.قطعا او آینده روشنی خواهد داشت و در این دوره تولد یک قهرمان جدید را برای ووشو ایران بیان کرد. قطعا هیچگاه مسابقات جهانی شانگهای را فراموش نخواهم کرد. امیدوارم این توفیقات باعث توجه بیشتر و گرایش جوانان به این رشته گردد. همچنین از حمایت رسانه ها به ویژه شبکه ورزش که این مسابقات را به صورت زنده پوشش داد باید تشکر کنم.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده می گردد حسین اوجاقی پیشنهادات خارجی زیادی برای جدایی از ایران دریافت نموده است، گفت: توفیق ووشو ایران باعث توجه بیشتر کشورها به ووشو ایران شده است و همانگونه که بیان نمودم ما درخواست کمپ های تمرینی مشترکی از سوی کشورها داشتیم. در مورد اوجاقی نیز با من کسی صحبت ننموده است، اما طبیعی است که با خود ایشان صحبت نموده باشند.

رئیس فدراسیون وشو تاکید نمود: رویه کاری اوجاقی اینگونه است که وقتی کسی با او مذاکره می نماید، آنها را برای مذاکره به فدراسیون ووشو ارجاع می دهد. با همه این تفاسیر قطعا اوجاقی را در کنار ووشو ایران خواهیم داشت و بنا نداریم شرایط را به گونه دیگر فراهم کنیم که او جای دیگری باشد. ما هنوز کارهای ننموده زیادی داریم که باید با اوجاقی انجام بدهیم.

علی نژاد در مورد برگزاری مجمع فدراسیون جهانی ووشو گفت: انتخابات برگزار گردید و وزیر ورزش چین که رئیس کمیته ملی المپیک این کشور نیز هست به عنوان رئیس فدراسیون جهانی انتخاب شد. این موضوع نشان دهنده اهمیت چینی ها به این رشته است. من نیز علی رغم کشمش های داخلی زیاد در فدراسیون جهانی، با تدابیر و حمایت همه گروه ها به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی برای چهار سال دیگر انتخاب شوم. این اتفاق یک دستاورد بزرگ دیگر برای ما بود و حضور 12 ساله بنده برای چهار سال دیگر ادامه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون ووشو در انتها توضیح داد: سال جاری بیستمین سالی بود که ما در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی نماینده داشتیم. قبل از من برای هشت سال پورغلامی در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی حضور داشت و این موضوع ارزشمندی است که نشان دهنده تعامل بالای ایران با فدراسیون جهانی و دیگر کشورها است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 400

به "علی نژاد: در چین نشان دادیم ساندا جهان در سیطره ایران است، با اوجاقی هنوز کارهای نکرده زیادی داریم، هیچ گاه شانگهای را فراموش نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: در چین نشان دادیم ساندا جهان در سیطره ایران است، با اوجاقی هنوز کارهای نکرده زیادی داریم، هیچ گاه شانگهای را فراموش نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید