غیرمسلمانان بر سر سفره افطار مسلمانان کانادا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، با کمپینی که از سال 2012 میلادی در شهر های مختلف کانادا شروع شده است، مسلمانان این کشور با دعوت از همسایگان غیر مسلمان خود بر سر سفره های افطار، گام های مثبتی در ایجاد شناخت بهتر از اسلام بر می دارند.

غیرمسلمانان بر سر سفره افطار مسلمانان کانادا

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران؛ از سال 2012 میلادی جامعه مسلمان کانادا کمپینی راه اندازی نموده اند که طبق آن، ماه مبارک رمضان ماه بخشش و انفاق اسم گرفته است.

در این کمپین، مسلمانان کانادایی در ماه رمضان همسایگان غیرمسلمان خود را در سفره های افطار سهیم می کنند و آنان را به این ضیافت دعوت می کنند.

یکی از مسلمانان ساکن کانادا در تبادل نظر با شبکه تلوزیونی CBC گفت: برای مسلمانان این یک سنت است که در ماه مبارک رمضان میزبان خانواده های مسلمان و حتی غیرمسلمانان باشند.

اولکای سکی مسلمان ترک تبار کانادایی در ادامه اضافه کرد: تا پیش از سال 2012 که این کمپین شروع به کار کند، هیچگونه نیازی نسبت به دعوت غیرمسلمانان بر سر سفره های افطار، احساس نمی کردم و همیشه در این ماه مبارک، تنها خود و خانواده ام بر سفره افطار حاضر می شدیم و میزبان کسی نبودیم.

وی سپس یادآور شد: از زمان شروع به کار کمپین همسایه خود را دیدار کن، تغییر عقیده دادم و در مدت چهار سال گذشته، در بسیاری از شب های ماه رمضان میزبان همسایگان غیرمسلمان خود بودم.

این مسلمان کانادایی بعلاوه خاطر نشان کرد: در طول شش، هفت روزی که از شروع این ماه مبارک می گذرد، 15 تن از همسایگانم را برای افطار دعوت نموده و آنان هم قبول نموده اند و بر سر سفره افطارمان حاضر شده اند.

یکی از همسایگان اولکای که پیرو آیین مسیحیت است و در روزهای گذشته مهمان سفره افطار همسایه مسلمان خود شده بود، با ابراز خرسندی از حضور در این ضیافت معنوی گفت: من به اسم سرآشپز شیرینی پزی مشغول به کار هستم و و با توجه به نوع تخصص خود، دوست دارم با انواع غذاهای مختلف آشنا شوم و آشنایی با غذا مقدمه ای برای آشنایی با فرهنگ است.

لیلی لنگ در ادامه گفت: علاوه بر اینکه در این ضیافت با نوع غذای اسلامی آشنا شدم، مطالب زیاد دیگری در خصوص مسلمانان و اسلام آموختم.

لازم به ذکر است، در روز نخست ماه مبارک رمضان هم، نخست وزیر کانادا با انتشار پیامی این ماه را به مسلمانان این کشور تبریک گفت و از آنان خواست تا با دعوت کردن غیرمسلمانان بر سر سفره های افطار، مقدمات شناخت بیشتر و بهتر از اسلام را فراهم کنند.

جاستین ترودو بعلاوه خود در افطار اولین روز این ماه مبارک، میزبان اعضای مسلمان مجلس کانادا بود.

منبع: ابنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1792

به "غیرمسلمانان بر سر سفره افطار مسلمانان کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیرمسلمانان بر سر سفره افطار مسلمانان کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید