فارس من، وقفه ای در پرداخت تسهیلات مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر وجود نداشته است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از زمان برقراری تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر هر سال موضوع در شورای پول اعتبار مطرح و سقف پرداخت معین و به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

فارس من، وقفه ای در پرداخت تسهیلات مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر وجود نداشته است

جهت دریافت خدمات آلاچیق چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران خبرگزاری این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان فارس من موضوع وام مسکن نخبگان، حمایت از نخبگان یا ترویج رباخواری؟ را مطرح کردند و از خبرنگاران خواهان پیگیری شدند که خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران براساس وفای به عهد این موضوع را پیگیری کرد.

پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر، بنابر مصوبه هیأت وزیران از سال 1389 و بر اساس تصویب شورای پول و اعتبار بر عهده بانک مرکزی قرار گرفته که بانک مرکزی هر سال با توجه به مصوبه آن سال شورا تعدادی سهمیه برای بانک ها معین می نماید.

سود تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار به میزان 18 درصد معین شده است

وی اضافه نمود: تسهیلات فوق از منابع در اختیار بانک های عامل پرداخت می گردد و نرخ سود آن نیز مطابق سیاست گذاری شورای مذکور و بانک مرکزی است. سود تسهیلات یاد شده بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار به میزان 18 درصد معین شده است. بنابراین منابع تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر بانک مرکزی با عاملیت سایر بانک هاست که بنیاد ملی نخبگان به جز شناسایی ذی نفعان بر اساس آیین نامه و ضوابط مقرر و معرفی آنان به بانک های عامل نقش دیگری ندارد.

معین نرخ سود 18 درصد به دستور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نادرست است

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شرایط و چگونگی پرداخت تسهیلات و باز پرداخت آن نیز وفق ضوابط و مقررات بانک عامل به تأسی از چارچوب های معین شده بانک مرکزی است. موضوع مطرح شده مبنی بر اینکه نرخ سود به دستور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور 18 درصد معین شد، ادعای بیان شده نادرست بوده و صحت ندارد. همانگونه که ذکر شد معین نرخ سود از اختیارات شورای پول و اعتبار بوده و این موضوع خارج از اختیارات این معاونت است.

وی گفت: از زمان برقراری تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر هر سال موضوع در شورای پول اعتبار مطرح و سقف پرداخت تسهیلات معین و به بانک مرکزی ابلاغ شده است. از این رو هیچ وقفه ای در ارایه تسهیلات در سال های اخیر ایجاد نشده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 727

به "فارس من، وقفه ای در پرداخت تسهیلات مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر وجود نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، وقفه ای در پرداخت تسهیلات مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر وجود نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید