ابلاغ قانون اخذ مالیات از خانه های خالی توسط رئیس جمهور

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، حسن روحانی قانون اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم درخصوص اخذ مالیات از خانه های خالی را برای اجرا به وزارت امور مالی و دارایی ابلاغ کرد.

ابلاغ قانون اخذ مالیات از خانه های خالی توسط رئیس جمهور

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی، رئیس جمهوری قانون اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم، موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی را برای اجرا به وزارت امور مالی و دارایی ابلاغ کرد.

مطابق قانون مزبور، هر واحد مسکونی واقع در کلیه شهر های بالای 100 هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 120 روز ساکن یا کاربر نداشته باشد، به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت های مندرج در این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به توضیح ضرایب زیر می گردد:

سال اول-معادل شش برابر مالیات متعلقه.

سال دوم- معادل 12 برابر مالیات متعلقه.

سال سوم به بعد- معادل 18 برابر مالیات متعلقه.

همچنین واحد های نوساز پس از 12 ماه و در طرح های انبوه سازی پس از 18 ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی، مشمول مالیات مذکور می شوند.

مطابق این قانون، وزارت راه و شهرسازی موظف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک ماه قبل از اتمام مهلت های مذکور، اخطار لازم را به مالک واحد مسکونی یا به کدپستی محل آن ارسال کند.

همچنین ضرایب مالیاتی فوق برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله افرادی که دارای بیش از پنج خانه خالی در هر سال مالیاتی باشند، نسبت به کل واحد ها دو برابر ضرایب مذکور درصد ماده اعمال می گردد.

مطابق این قانون، مالکان واحد های مسکونی تمام مناطق کشور اعم از شهری و روستایی موظفند اطلاعات املاک خود را با مشخص نوع بهره برداری، حداکثر دو ماه پس از انتشار دستورالعمل نحوه ثبت اطلاعات که توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و ابلاغ می گردد، در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نمایند.

همچنین مالیات مورد اشاره تا زمانی که تعداد واحد مسکونی موجود در شهر های بالای 100 هزار نفر جمعیت به 25/1 برابر تعداد خانوار های ساکن در این شهر ها برسد، قابل اجرا است.

لازم به ذکر است، قانون مذکور در جلسه علنی پنجم آذر 1399 مجلس شورای اسلامی، تصویب شد و در تاریخ 26 آذر به تایید شورای نگهبان رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1424

به "ابلاغ قانون اخذ مالیات از خانه های خالی توسط رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ قانون اخذ مالیات از خانه های خالی توسط رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید