احتیاج به بازنگری در اقتصاد مدرن

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران: اقتصاددانان نمی توانند به سادگی این مساله را پوچ یا غیرممکن بدانند که شاید حرفه ما هزینه های کل را بیشتر از مزایای کل نموده است. نه، ساختن مدلی که نشان می دهد منطقی است اقتصاددانان بتوانند سهم خالص مثبتی داشته باشند، نمی تواند باعث گردد پرسش ها در خصوص تاثیر واقعی ما از بین برود. چرا فقط تصریح نمی کنیم که اقتصاددانان اکنون در ساختن مدل ها به اندازه ای باهوش هستند که می توانند یک مدل تعریف نمایند تا نشان دهند که تقریبا هر چیزی از نظر منطقی امکان پذیر است. سپس می توانیم عملیات ریاضی اثبات مدل را انجام دهیم و به سمت جهت اصلی حرکت کنیم!

احتیاج به بازنگری در اقتصاد مدرن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوک از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

لارس سیل:استاد دانشگاه

گرایش کاری: اقتصاد کلان

مکتب فکری: نیوکینزین

به گزارش خبرنگاران، در قرن نوزدهم، هنگامی که مشخص شد تاثیر یاری پزشک(بدون حضور پزشک)در فرآیند زایمان، منجر به افزایش احتمال مرگ زنان می گردد، جامعه غربی با یک دوراهی روبه رو شد: پزشکان را کنار بگذارد یا شرایط را بهبود دهد. من نمی خواهم جامعه غربی از شر اقتصاددانان خلاص گردد. اما برای شفافیت، حرفه ما باید این احتمال را در نظر داشته باشد که حداقل در چند مورد، تعداد معدودی از اعضای آن آسیب های بزرگی وارد نموده اند. پس باید اطمینان حاصل گردد که همه دستان خود را تمیز نگه می دارند، آن موقع می گردد مسوولیت جمعی را بر عهده گرفت.

جریان اصلی اقتصاد امروز همچنان روایت گری است که به موجب آن نظریه پردازان مالی مدل های آنالوگ ریاضی را برای اهداف خود باورپذیر می نمایند و معمولا آن را به سیستم مالی واقعی تعمیم می دهند. مدل سازی فعالیتی مفید و اساسی تلقی می گردد. از همین رو برای درک و شرح روابط بین نهادهای مختلف در اقتصاد واقعی، استراتژی غالب ایجاد مدل های ریاضی و شبیه سازی اتفاقات در این مدل های آنالوگ مالی است؛ نه اینکه اتفاقات در فضای واقعی آنالیز شوند. بدون شواهد محکم، می توان انواع ادعاهای پوچ را علمی جلوه داد. صحبت رومر در حمله استادانه خود به اقتصاد پساواقعی را فراموش نکنیم:

ریاضی نمی تواند ارزش حقیقی یک واقعیت را مشخص کند و هرگز نخواهد توانست.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 840

به "احتیاج به بازنگری در اقتصاد مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به بازنگری در اقتصاد مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید