هزاران تن از مردم السالوادور در اعتراض به رئیس جمهورشان به خیابان ها آمدند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، هزاران تن از مردم السالوادور روز یکشنبه برای شرکت در اعتراضات علیه رئیس جمهور کشورشان به خیابان ها آمدند؛ رهبری که به خاطر افزایش مداوم تمرکزش بر قدرت و تغییر پروفایل توییترش به امپراتور السالوادور، باعث نگرانی مردم کشورش شده است.

هزاران تن از مردم السالوادور در اعتراض به رئیس جمهورشان به خیابان ها آمدند

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های محلی برآورد کردند که دست کم چهار هزار تن در اعتراضات روز یکشنبه به خیابان های سان سالوادور، مرکز السالوادور آمدند. معترضان بنرهایی در دست داشتن که بر روی آنها جمله هایی در انتقاد از اقدام نایب بوکله، رئیس جمهور 40 ساله السالوادور برای برکناری قضات دادگاه عالی، تلاش وی برای به دست آوردن دومین دوره متوالی ریاست جمهوری و مشخص بیت کوین به عنوان ارز قانونی نوشته بودند.

شوخی ظاهری نو بوکله با پروفایل توییترش در پی به روز رسانی ماه گذشته صورت گرفت؛ هنگامی که وی پروفایلش را به دیکتاتور السالوادور تغییر داد.

معترضان در اعتراضات روز یکشنبه شعارهایی چون السالوادور چه می خواهد؟ از شر این دیکتاتور خلاص شوید سر دادند. برخی از معترضان در نزدیکی میدان اصلی مرکز عروسکی شبیه به بوکله را به آتش کشیدند.

اعتراضات روز یکشنبه دست کم دومین اعتراض بزرگ تنها در یک ماه گذشته است که در پی راهپیمایی های گسترده ماه سپتامبر در اعتراض به مشخص بیت کوین به عنوان ارز قانونی در کنار دلار آمریکا صورت گرفت.

در مه سال جاری میلادی کنگره ای که برای نخستین بار تحت سلطه اعضای حزب ایده های نو بوکله بود، به اخراج قضات هیات قانونی دادگاه عالی السالوادور رای داد. به سرعت افرادی که طرفدار بوکله بودند جایگزین قضات اخراج شده شدند. این امر انتقاد شدید آمریکا و گروه های حقوق بشر بین المللی را بر انگیخت.

پس از آنکه قضات نو دادگاه عالی در حکمی اعلام کردند که بوکله می تواند برای دومین دوره متوالی رئیس جمهور شود، آمریکا شدیدا دولت بوکله را به باد انتقاد گرفت و این حکم دادگاه عالی السالوادور را غیرقانونی خواند.

روزا گرانادوس، یکی از اعضای اتحادیه کارگری که در این اعتراضات شرکت داشت، گفت: ما به طور کامل در شرف از دست دادن حقوقمان قرار داریم چرا که امروز آنها به قوانین احترام نمی گذارند. در این برهه زمانی آنچه اجرا شده به خواست نایب بوکله بوده است.

وی اضافه کرد: اگر بوکله دستش را بالا بیاورد، تمامی کنندگان در پی او تایید می کنند و در حال حاضر هیچ قانون و فرایند قانونی وجود ندارد که مورد احترام باشد.

این در حالی است که بوکله در توییتی این اعتراضات را به عنوان یک شکست و ناکامی رد کرد.

وی گفت: این راهپیمایی یک شکست و ناکامی است و آنها هم این را می دانند. در اینجا دیگر هیچ کس به آنها باور ندارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1853

به "هزاران تن از مردم السالوادور در اعتراض به رئیس جمهورشان به خیابان ها آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران تن از مردم السالوادور در اعتراض به رئیس جمهورشان به خیابان ها آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید