هزینه های نظامی چین از مرز 145 میلیارد دلار گذشته است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران: وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت، میزان هزینه های دفاعی و نظامی چین طی سال گذشته به بیش از 145 میلیارد دلار رسیده و پکن هزینه های زیادی را برای مدرنیزه کردن ناوگان پهپادها،ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگنده خود انجام داده است.

هزینه های نظامی چین از مرز 145 میلیارد دلار گذشته است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آمارهای وزارت دفاع آمریکا در مورد هزینه های نظامی چین بسیار بیشتر از آمارهایی است که پیش از این توسط مقام های پکن ارائه شده است.

بر اساس این گزارش بخش زیادی از هزینه های دفاعی و نظامی چین برای مدرنیزه کردن سیستم موشکی، تسلیحات سایبری و ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین، ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگنده بوده است. دولت چین پیش از این میزان هزینه های نظامی خود در سال 2013 میلادی را 119، 5 میلیارد دلار اعلام کرده است که آمارهای پنتاگون این رقم را 21 درصد بیشتر ارزیابی کرده است.

انتشار گزارش پنتاگون چند روز پس از اظهارات چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا است که با لحن تند و غیر معمولی چین را به بی ثبات کردن منطقه به وسیله پافشاری بر ادعاهای مرزی خود متهم کرده است. چین بر این باور است که مالکیت همه منابع و ذخایر نفت و گاز دریای جنوبی چین را در اختیار دارد و ادعاهای تایوان، ویتنام، برونئی و فیلیپین و مالزی را در مورد مالکیت بخشی از منابع نفت و گاز این دریا رد می نماید.

آمریکا ماه گذشته 5 افسر ارتش چین را به نفوذ به سیستم های اطلاعاتی مربوط به شرکت های آمریکایی برای سرقت اطلاعات سری متهم کرده است. تنش ها بین آمریکا و چین در مورد جاسوسی سایبری در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 411

به "هزینه های نظامی چین از مرز 145 میلیارد دلار گذشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های نظامی چین از مرز 145 میلیارد دلار گذشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید