هشدار در مورد رعد و برق و وزش باد شدید در تهران

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی از بارش های رگباری در منطقه ها شمالی و ارتفاعات شرقی استان اطلاع داد و گفت: مردم در عبور از حاشیه مسیل ها احتیاط نمایند.

هشدار در مورد رعد و برق و وزش باد شدید در تهران

به گزارش تسنیم؛ حامد یزدی مهر از اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در استان تهران اطلاع داد و گفت: با توجه به رشد ابرهای همرفتی و بارش های رگباری در ساعات عصر و شب که از امشب سه شنبه 18 مرداد شروع و تا پنج شنبه 20 مردادماه ادامه خواهد یافت.

وی توضیح داد: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید در منطقه ها مستعد و احتمال تگرگ از مخاطرات این هشدار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و جاری شدن روان آب و لغزندگی جاده های کوهستانی و وقوع صاعقه اشاره نمود و اضافه کرد: به همه مردم توصیه می گردد در عبور از حاشیه مسیل ها احتیاط نمایند.

یزدی مهر در ادامه نسبت به نفوذ و توسعه گرد و خاک انتقالی هشدار داد و گفت: با این پدیده کاهش کیفیت هوا و دید را خواهیم داشت لذا به مردم توصیه می گردد با توجه به احتمال شکستن درختان فرسوده از پارک خودرو در زیر درختان خودداری نموده و نسبت به آسیب به سازه های سست و خطر سقوط اجسام به ویژه تابوهای تبلیغاتی هوشیار باشند.

وی در مورد صعود به ارتفاعات نیز هشدار جدی داد و بیان کرد: با وجود تمام تذکرها و هشدارهای صادر شده به طور گسترده باز هم شاهد این هستیم که بعضی کوهنوردان بی توجه به هشدارها اقدام به صعود ارتفاعات می نمایند و حوادث تلخ و ناگوار رقم می خورد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: همانطور که شاهد بودیم طی روزهای گذشته با وجود هشدارهای قبلی یکی از کوهنوردان به علت عدم همراه داشتن تجهیزات مناسب و بعلاوه بی توجهی به توصیه های مدیریت بحران در مورد شرایط جوی و سست بودن سنگ های ناشی از بارندگی ها و نصب چادر غیر استاندارد در محل نامناسب دچار حادثه شد و با سقوط سنگ فوت کرد، لذا از همه می خواهیم ایمنی را بر موارد دیگر مقدم بدانند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2117

به "هشدار در مورد رعد و برق و وزش باد شدید در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار در مورد رعد و برق و وزش باد شدید در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید