هوش مصنوعی از بانوان باردار مراقبت می نماید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، هوش مصنوعی فناوری کلیدی است که در سامانه خودمراقبتی هوشمند به کار رفته است.

هوش مصنوعی از بانوان باردار مراقبت می نماید

این محصول یک مجموعه یکپارچه از تجهیزات پزشکی و اپلیکیشن تلفن همراه است که به هوشمند شدن مراقبت های بارداری یاری می نماید. راهکاری که ارتباط موثر پزشک با بیمار و آرامش خاطر بیماران را هدف قرار داده است.

اندازه گیری و ثبت هوشمند شاخص های سلامت، یادآوری زمان اندازه گیری ها و ویزیت های زمان بارداری و دارو، اشتراک گذاری پفراینده سلامت، تحلیل فرایند سلامت، امکان پایش سلامت، ارائه محتوای آموزشی و پیشنهادات شخصی سازی شده، اطلاع رسانی شرایط مادر به اقوام در مواقع لزوم و نمایش تغییرات بدن مادر بعضی از ویژگی های این سامانه است.

این سامانه 4 محصول جانبی دارد. دستگاه های اندازه گیری فشار خون، قند خون و ضربان قلب جنین. ترازو نیز محصول جانبی دیگر آن است. داده های اندازه گیری شده توسط دستگاه ها توسط سخت افزار هوشمند به تلفن همراه فرد منتقل می گردد.

پس از آن این داده ها با فناوری هوش مصنوعی به کار رفته در سامانه تحلیل شده و اگر مسئله ای وجود داشته باشد برای پزشک فرد ارسال می گردد. یک پنل هم برای پزشک فرد تعریف شده است و ارسال اطلاعات به او به وسیله این پنل انجام می گردد.

البته استفاده از آن متخصص بانوان باردار نیست و قابل تعمیم برای تمام افراد است. با این محصول فرهنگ خودمراقبتی گسترش می یابد و آرامش و امنیت خاطر در خانواده بیماران ایجاد می گردد. همچنین حذف خطای انسانی در جمع آوری داده های سلامت از مزایای دیگر فراوری این محصول فناورانه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1140

به "هوش مصنوعی از بانوان باردار مراقبت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی از بانوان باردار مراقبت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید