ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان 19 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ورود مسافر نوروزی به این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 19 درصد افزایش یافت.

ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان 19 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار از ، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 440 هزار مسافر از 25 اسفند پارسال تا کنون وارد سیستان و بلوچستان شده و از جاذبه های دیدنی و تاریخی این استان دیدن کردند.

وی اضافه کرد: شهرستان های پنجگانه سیستان (زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) و چابهار بیشترین پذیرش مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود اقلیم متفاوت روستایی، آداب و رسوم، منازل خشتی، گلی و کپر های زیبا با محیطی طبیعی بکر و دیدنی، صنایع دستی، آداب و رسوم خاص فرهنگی، آثار تاریخی، غذا و طبیعت متفاوت با سایر نقاط کشور در کنار مهمان نوازی و خونگرمی مردم استان سبب شده که سال جاری تعداد زیادی مسافر و گردشگر به این منطقه سفر نمایند.

وی با بیان اینکه تعداد واحد های بوم گردی سیستان و بلوچستان در سالجاری افزایش حدود 90 درصدی پیدا نموده است اضافه کرد: ویژگی مهم گردشگری این استان مردمی شدن آن است که این مهم به وسیله افزایش واحد های بوم گردی به زیبایی خود را نشان می دهند.

جلال زایی آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و گسترش مشاغل در روستاها، ایجاد کسب و کار جدید و فرصت های نو برای جوان تر ها و پایداری محیط زیست را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی واحد های بوم گردی ذکر کرد.

وی اعلام کرد: نوروز کارت به منظور رفاه بیشتر و خرید آسان به مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان ارائه می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: مسافران دارای نوروز کارت از تخفیف قابل ملاحظه ای در هنگام خرید برخوردار خواهند شد.

وی برپایی نوروزگاه و بازارچه های صنایع دستی را از مهمترین اقدامات میراث فرهنگی برای معرفی ظرفیت های گردشگری به مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان مطرح نمود.

راز های سربه مهر آثار باستانی و تاریخی بیش از 6 هزار ساله، قله های مرتفع با دامنه های سرسبز، باغ های میوه های گرجهتی و نیمه گرجهتی، روستا های گردشگری، سواحل دلنشین، بازار های سنتی و لوکس و کوه های مینیاتوری گوشه ای از زیبایی های استان سیستان و بلوچستان برای سفر های نوروزی است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه جهت زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار کیلومترمربع و 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 169

به "ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان 19 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان 19 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید