وزیر ورزش: پیگیر احیای قانون 0.27 درصد خواهیم بود

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران/مرکزی وزیر ورزش و جوانان گفت: پیگیر احیای قانون 0.27 درصد خواهیم بود.

وزیر ورزش: پیگیر احیای قانون 0.27 درصد خواهیم بود

حمید سجادی هزاوه 29 مهرماه در نشست وزیر ورزش و جوانان با سمن های جوانان، تشکل ها و فعالین اردوهای جهادی استان مرکزی، اضافه کرد: تمام کوشش مجموعه وزارت ورزش در راستای خوب کردن حال مردم است و سمن ها نیز چنین رسالتی را برای خود تعریف می نمایند.

وی اظهار کرد: 14 هزار هیات های ورزشی، 51 فدراسیون، 100 انجمن ورزشی و 225 گونه ورزشی در کشور وجود دارد و با یاری این ظرفیت 7 هزار رویداد در هفته تربیت بدنی در حال اجراست، البته این هفته در دوران کرونا قدری تحت تاثیر نهاده شد و سال جاری با رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون و مناسب شدن شرایط و حضور مردم در سالن های ورزشی، در پی تحول در رویدادهای ورزشی هستیم تا مردم مجددا با برنامه های ورزشی آشتی نمایند.

وی با تاکید براینکه حتما پیگیر قانون 0.27 درصد خواهیم بود تا احیا گردد و کوشش خواهیم داشت که در بودجه جای داشته باشد، گفت: سیستمی در معاونت جوانان تعریف شده است که آنالیز کیفی عملکرد سمن ها را دنبال خواهد نمود، 3700 سمن در کشور وجود دارد و برای هر 22 هزار نفر یک سمن جوانان فعال است، اما هدفگذاری اجرا شده در معاونت این است که برای هر 7 هزار نفر یک سمن جوانان وجود داشته باشد.

سجادی با تاکید بر اینکه جوان باور و جوان یاور هستم، اضافه کرد: قبل از رای اعتماد در مجلس، در نشست هایی با دکتر رییسی، موضوع جوانان مطرح شد و اعلام شد که حتما باید صندلی معاونت جوانان ارتقا یابد و بر احیای سازمان ملی جوانان ذیل وزارت جوانان به عنوان یکی از پیشنهادات تاکید شد که این امر قدرت، اختیارات و مطالبه گری را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال و مسکن و ... وزارت ورزش مستقیما نمی تواند ورود کند، اما باید ابزاری در اختیار باشد که وارد مسئله شویم، اظهار کرد: 35 هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد، از طرفی 600 مدرسه مسجد محور نیز فعال است. دستور کار اصلی وزارت ورزش و جوانان پیاده کردن اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. هر کار بزرگ و اتفاق ارزشمندی در کشور، جز با حضور جوانان رخ نداده است.

سجادی توضیح داد: 70 درصد جامعه جوان هستند و در واقع 70 درصد جامعه با ندیدن انقلاب، پای آن ایستاده است و وزارت ورزش ایستاده است تا بیانیه گام دوم را با همین جوانان اجرایی کند.

وی با اشاره به اهمیت سفرهای استانی و حضور در بین جوانان گفت: در این سفر سه معاون مهم وزارت ورزش همراه من هستند و صندلی استان ها در فکر وزارتخانه بالاست و کوشش داریم که یافته های این بازدیدها را در دستور کار و پیگیری قرار دهیم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: طرح تاسیس ستاد طرح های جهادی تشکل های جوانان در معاونت جوانان وزارتخانه در حال اتمام است.

به گزارش خبرنگاران؛ در این جلسه وحید جلایی رییس مجمع جوانان استان مرکزی به چالش هایی از جمله کاهش مقدار ازدواج، افزایش طلاق و خودکشی، مشخص مالیات برای سمن ها، مسائل مالکیت خانه جوان و نداشتن اعتبار مشخصی برای خانه جوان، نبود طرح اوقاف فراغت، عدم حمایت از طرح های سمن ها، عدم تقویت اردوهای جهادی و ... اشاره نمود. نمایندگان سمن ها نیز به مسائلی همانند عدم رسیدگی به مطالبات سمن ها، تضییع حقوق سمن های استان مرکزی در مجمع ملی جوانان، برخورد سلیقه ای و شرایط ترسناک در مجمع استانی و وقوع تخلف در این مجامع، اقدامات جهادگران در عرصه سیل، زلزله، مقابله با ویروس کرونا و ... اشاره نمودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1867

به "وزیر ورزش: پیگیر احیای قانون 0.27 درصد خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ورزش: پیگیر احیای قانون 0.27 درصد خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید