چگونه با زبان بدن دوست داشتنی تر و با جذبه تر دیده شویم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران- تحقیقات تازه نشان می دهد که بعضی ارتباط غیر کلامی و بی واسطه به افراد یاری می نمایند تا دوست داشتنی تر و با جذبه تر دیده شوند.

چگونه با زبان بدن دوست داشتنی تر و با جذبه تر دیده شویم

به گزارش خبرنگاران، نحوه قرار گرفتن پاها، فرم صورت، قرارگیری دستان، حتی اینکه در هنگام نشستن بدن شما به سمت راست سوق پیدا نموده یا سمت چپ، می تواند پیغامی را به طرف مقابلتان مخابره کند. در شرایطی که حتی خود شما نیز متوجه آن نشوید.

شما بدون اینکه خودتان بخواهید مورد قضاوت آنی افراد قرار می گیرید. در شرایط مختلف نحوه ارتباط و تعامل شما با دیگران مشخص نماینده است.

سایکولوژی تودی در گزارشی به آنالیز این حرکات بدن پرداخته است.

ارتباط چشمی: نگاه کردن به چشمان دیگری روش بسیار موثری برای ارتباط بی واسطه و غیرکلامی است و نشان دهنده علاقه و توجه افراد برای گفت و گو و ارتباط با یکدیگر است.

خم شدن رو به جلو و فاصله فیزیکی: جهت دهی بدن به سمت طرف مقابل، با خم شدن اندک به جلو و حفظ فاصله فیزیکی (اما نه بیش از حد)، نشانه ای از تمایل فرد برای ادامه دادن بحث محسوب می گردد.

خندان بودن: چهره دلپذیر همواره مثبت تر از اخم ارزیابی می گردد.

فرم صورت و ژست: ما دیگرانی را که پرانرژی و متحرک به نظر می رسند مثبت ارزیابی می کنیم. زبان بدن سفت و غیر گویا یک رفتار منفی است. زبان بدن متحرک و رسا ما را به خود جذب می نمایند.

لحن گرم و رسایی صدا: لحن صدا خود می تواند پیغام رسان خوبی باشد. می تواند احساس طرف مقابل را به خوبی مخابره کند. به همین علت لحن گرم و شمرده شمرده می تواند حس مثبتی به طرف مقابل شما بدهد.

نحوه قرار گیری دستان: مثلا وقتی دستان خود را بر روی همدیگر می گذارید یعنی شما در برابر طرف مقابل خود گارد گرفته اید و منتظر نقض حرف او هستید ولی وقتی دستان خود را بر زیر چانه خود می گذارید یعنی حرف های او را با آغوشی باز پذیرا هستید.

هنگام دیدار با افراد نو، نشانه های زبان بدن می توانند در اولویت باشند. دفعه بعد که به یک مصاحبه شغلی می روید، به یک فعالیت اجتماعی می روید، یا حتی در شغل خود زمانی که سعی می کنید به یک مشتری یا شریک نزدیک شوید به این فکر کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2284

به "چگونه با زبان بدن دوست داشتنی تر و با جذبه تر دیده شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با زبان بدن دوست داشتنی تر و با جذبه تر دیده شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید