کرونا؛ نکات تحویل سفارش آنلاین

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، شیوع ویروس کرونا در دنیا و حساسیت های ارتباطی برای قطع زنجیره انتقال کرونا، لزوم استفاده از خرید مایحتاج روزانه و خدمات دریافت مردم به صورت اینترنتی و آنلاین را بیشتر نموده است.

کرونا؛ نکات تحویل سفارش آنلاین

به گزارش حوزه پزشکی و بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، قرنطینه خانگی به گفته تمام متخصصان و پژوهشگران حوزه بهداشت اصلی ترین راه مقابله با ویروس کووید19 شناخته شده است. پر واضح است که رعایت این مهم نیازمند آگاهی از مسائلی است که محیط قرنطینه را از هرگونه آلودگی جدید مصون کند.

یکی از مسائلی که ممکن است قرنطینه کامل را بشکند، نیازمندی های روزانه و خرید مایحتاج معیشتی است. با شیوع ویروس کرونا در دنیا بانک ها، مؤسسات مالی، داروخانه ها و حتی فروشگاه های مواد غذایی برای سهولت دسترسی مردم به نیازهای روزانه خدمات دهی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

چگونگی بهره گیری از این خدمات مقوله ایست که ضروری است مردم در باره آن بیشتر بدانند. درست است که خدمات اینترنتی در صرفه جویی وقت و هزینه مؤثر است. اما رعایت نکات بهداشتی حتی در اینگونه خریدهای نیز از ضروریات جامعه امروز است. بنابراین در این مرقومه نکاتی که مردم باید در هنگام تحویل سفارش های آنلاین به آن توجه نمایند را مرور می کنیم.

هنگام تحویل خرید آنلاین خود از بازکردن بسته بندی خودداری کنید و ابتدا مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده دهید و در صورت مغایرت سفارش با کالا، بسته را تحویل نگیرید.

همچنین هنگام تحویل دریافت سفارش از سالم بودن ظاهری کالا مطمئن شوید تا بعد با فروشگاه به مشکل برنخورید. البته کالاهایی که در رسید تحویل آن قید شده که نباید از بسته خارج شوند، از بند فوق مستثنی هستند. در این موارد، باز و راه اندازی کالا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مسائل احتمالی بر عهده مشتری است.

مسئله دیگر اینکه در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری در حضور مأمور پستی و قبل از امضای رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن شوید و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل ندریافت آن و درخواست صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهید.

چنانچه بدون آنالیز سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری را امضا کنید، دیگر حق اعتراضی در خصوص سلامت ظاهری کالا نخواهید داشت. توجه داشته باشید که طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. اگر صاحب سفارش پرداخت آن را به صورت آنلاین انجام داده و تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید به وسیله پنل، ایمیل یا پیغامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام کند، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.

مطلبی که مردم این روزها باید به آن حساسیت بیشتری داشته باشند رعایت اصول بهداشتی در تحویل کالاست. شخصی که کالا را تحویل شما می دهد باید از ابزار مراقبتی مانند ماسک و دستکش برخوردار باشد. در نظر داشته باشید هرگونه کالا و خدمات پس از تحویل بار دیگر باید گندزدایی شده و بعد به داخل منزل انتقال داده گردد تا امکان هرگونه ورود ویروس به محل قرنطینه از بین برود.

انتهای پیغام/4034/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 926

به "کرونا؛ نکات تحویل سفارش آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا؛ نکات تحویل سفارش آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید