تور یونان ارزان: برای سفر به یونان چه نکاتی را باید از قبل بدانید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، نکات سفر به یونان

در نکات سفر به یونان راجع به باید و نبایدهایی که در برای رعایت در این کشور وجود دارد صحبت خواهیم کرد. برای چه مدت برنامه ریزی نموده اید که در این کشور و آتن بمانید؟ اگر قصد سفر به یونان کشوری با آب و هوای گرم دارید و بلیط هواپیمای خود را رزرو نموده اید، باید به نکاتی خاص در خصوص این کشور توجه کنید. این مطالب را بهتر است که قبل از سفر به یونان خود بدانید. شاید بهتر باشد که این مطلب مجله خبرنگاران را قبل از سوار هواپیما شدن به یونان بخوانید.

تور یونان ارزان: برای سفر به یونان چه نکاتی را باید از قبل بدانید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به یاد داشته باشید که پول نقد پادشاه است

بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی، در یونان بیشتر پول نقد لازمتان می گردد. بنابراین مطمئن شوید که پول کافی با خود داشته باشید. اگر نه، شما می توانید دستگاه های خودپرداز را به خصوص در مرکز شهرهای بزرگ پیدا کنید، اگرچه ممکن است این یک مورد را در جزایر کمتر شناخته شده پیدا نکنید. بنابراین اگر قصد بازدید از شهرهای کوچک یونان و اطراف آن را دارید، حتماً در آتن از قبل پول نقد بگیرید. یادتان باشد که در بیشتر شهرها و جزایر یونان بسیاری از رستوران ها و موسسات کارت های اعتباری را قبول نمی نمایند. بنابراین سعی کنید همواره با خود پول نقد داشته باشید.

از قبل برنامه سفر خود را بچینید

متأسفانه، یونان مکان مناسبی برای تعطیلات افراد کم توان یا ناتوان نیست و بیشتر جاذبه ها برای این گونه اشخاص سرویس دهی ندارند. اگر فردی با نیازهای خاص هستید یا با چنین کسی مسافرت می کنید، حتما یک اتاق یا سوئیت برای افراد معلول در هتل ها و اقامتگاه ها را در ابتدای آغاز سفر و قبل از آغاز سفر به یونان رزرو کنید تا از بابت بسیاری از مسائل خیالتان آسوده باشد. اگر شما قصد بازدید از جزایر یونان را دارید، سعی کنید به جزایر مسطح بروید زیرا دسترسی به بسیاری از امکانات برای معلولان در بیشتر جزایر یونان وجود ندارد.

مراقب سیگاری ها باشید

در تحقیقات و آمارها برآورد شده است که تقریبا 50 درصد از یونانیان سیگار می کشند. این مقدار از آمار می تواند برای افراد غیر سیگاری بسیار ناراحت نماینده باشد. در حالی که ممنوعیت سیگار کشیدن در خانه ها رعایت می گردد با این حال یکی از نکات سفر به یونان وجود افراد سیگاری فراوان در رستوران ها و کافه ها است که اگر مسائل ریوی دارید یا در کل سیگاری نیستید این مورد می تواند برای شما آزاردهنده باشد. با این وجود نگران نباشید. کافه ها، رستوران ها و مکان های دیگری هم پیدا می شوند که سیگار کشیدن در آن ها قدغن شده است. به هر حال یادتان باشد که در فضای باز سیگار کشیدن آزاد است.

در هنگام رانندگی بسیار مراقب و هوشیار باشید

یکی از نکات سفر به یونان دانستن نحوه رانندگی آن هاست. بدانید که یونانی ها خیلی تند و خشن، مخصوصاً در آتن رانندگی می نمایند. اگر شما قصد کرایه ماشین در یونان را دارید، همواره با احتیاط رانندگی کنید و مراقب باشید. با این حال، خارج از شهر، شرایط کمی بهتر است، با این حال محتاط باشید. موتورسیکلت ها در هنگام رانندگی پشت سر شما راه نخواهند آمد و بیشتر تمایل به پیشی گرفتن از شما را دارند. همواره به آینه ها نگاه کنید. بنابراین، مراقب باشید و پیشنهاد ما به شما، دوری کردن از رانندگی در مرکز یونان آتن است، اما در جزایر و جاهای دیگر، این کار حتی می تواند لذت بخش باشد. در اطراف یونان و شهرهای دیگر بیشتر جاده ها مارپیچی ساخته شده اند. برای رانندگی در آن ها باید بسیار محتاط باشید و با سرعت پایین رانندگی کنید. بعلاوه امیدواریم جزو آن افرادی نباشید که به ماشین گرفتی در جاده دچار می شوید.

در تاکسی گرفتن زرنگ باشید

خوشبختانه کرایه تاکسی در یونان نسبتاً مقرون به صرفه است، مگر اینکه بخواهید به فرودگاه بروید یا از فرودگاه به داخل شهر می آیید. در شهرهای یونان مانند آتن تاکسی ها را تقریباً در همه جا پیدا کنید. از نکات سفر به یونان دانستن نحوه تاکسی گرفتن در شهر است. در هنگام تاکسی گرفتن ممکن است ابتدا راننده از شما مسیرتان را بپرسد سپس شما را سوار کند. بنابراین منتظر نباشید که سوار شوید و سپس آدرس خود را بگویید. بعلاوه اگر در تاکسی سوار بودید و تاکسی مسافر دیگری را سوار کرد، تعجب نکنید. تاکسی های یونان بسیار شبیه به تاکسی های ایران هستند. اگر چه در اروپا هستند. تنها یادتان باشد که هنگام کرایه حساب کردن کرایه اضافه از شما نگیرند.

هتل خود را خیلی زود رزرو کنید

اگر قبل از فصل های سیزن، بلیط هواپیما و اتاق هتل خود را رزرو کنید، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. این مورد از نکات سفر به یونان محسوب می گردد. اگر در طول فصل شلوغ (یعنی اواسط ژانویه تا انتها ماه آگوست) به یونان سفر می کنید، توجه داشته باشید که جزایر و کشتی ها بسیار شلوغ خواهند بود. چرا که یونانی ها و گردشگران و جهانگرد ها به طور یکسان در تعطیلات هستند و همه جزایر و نقاط جهانگردی شلوغ هستند.

در جزایر به فکر خرید بطری های آب معدنی باشید

در بیشتر منطقه ها یونان و شهرهای آن می توانید از شیر آب بنوشید. منتها اگر قصد سفر به جزایر را دارید ، حتماً برای جلوگیری از بیماری و رفع کردن تشنگی بطری های آب معدنی تهیه کنید. بیشتر جزایر یونان با کمبود آب روبرو هستند و از آب شیر تنها برای شستشوی لباس ها و موارد بهداشتی و نظافتی استفاده می گردد.

ساعات بازدید از جاذبه ها را بدانید

یکی از نکات سفر به یونان دانستن ساعات باز شدن مغازه ها و مکان های جهانگردی است. در یونان و بیشتر شهرها و منطقه ها جهانگردی آن، مغازه ها و فورشگاه ها از ساعت 9 صبح تا ساعت 9 شب باز هستند. در محله ها و شهرهای کوچک، مغازه های محلی از ساعت 9 صبح تا 02:30 بعد از ظهر و 05:30 عصر تا ساعت 08:30 شب و تنها در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و آدینه باز هستند. در روزهای دوشنبه و چهارشنبه عموم مغازه ها از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر باز هستند. روزهای یکشنبه هم تعطیل می باشند. با این حال فروشگاه های کوچک خرید مواد غذایی و کیوسک ها باز هستند. بنابراین در نکات سفر به یونان حتماً این موارد را در نظر بگیرید.

دستمال توالت را درون آن نیندازید

این علامت و جمله را در همه جای توالت های یونان خواهید دید. از شما خواسته می گردد از سطل آشغال استفاده کنید. چرا؟ زیرا لوله های فاضلاب یونان قطری به میزان 50 میلی متر دارند و به راحتی در صورت افتادن کاغذ توالت مسدود می شوند. نباید فراموش کنید که یونان تمدنی باستانی دارد و هر چند لوله های فاضلاب قدیمی نیستند، اما با این حال می توانند بسیار مشکل ساز شوند. پس لطفاً نکات بهداشتی را رعایت کنید.

در هر جا که رفتید راجع به اینترنت وای فای حتماً بپرسید

در یونان و بیشتر منطقه ها به جز منطقه ها دور افتاده می توانید به اینترنت وای فای دسترسی داشته باشید. اگر وارد کافه یا رستورانی می شوید، از اینکه رمز اینترنت وای فای را بپرسید اصلاً خجالت نکشید. این مورد، در این کشور بسیار معمول است. به جز این می توانید برای خط تلفن خود نیز اینترنت جداگانه بخرید.

تماشا جزایر را از دست ندهید

یونان یک کشور بسیار زیبا است. این کشور سواحل، کوه ها، دریاچه ها، دره های سرسبز و شهرهایی برای بازدید دارد. در حالی که به جزایر این کشور وارد می شوید، حتماً از طبیعت آن و جاذبه هایی که دارند بازدید کنید. با این کار هم می توانید سفری مقرون به صرفه داشته باشید و هم از منطقه های که خلوت و بکر هستند یا هنوز خیل بزرگ جهانگرد آنجا را تخریب نکرده است استفاده کنید.

و در نهایت اگر هر یاری و سوالی داشتید می توانید با شماره 171 تماس بگیرید. با این شماره به بیشتر آژانس های گردشگری در یونان متصل شده ومی توانید تلفنی از آن ها هدایت بگیرید. اگر مورد سرقت قرار گرفتید یا با مشکل بزرگی روبرو شدید نیز باید به پلیس مراجعه کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1964

به "تور یونان ارزان: برای سفر به یونان چه نکاتی را باید از قبل بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: برای سفر به یونان چه نکاتی را باید از قبل بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید