کشف دوباره گور های جمعی بچه ها بومی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، در ادامه ماجرای هولناک کشف گور های جمعی مربوط به بچه ها بومی کانادا، سران بومی استان بریتیش کلمبیا از کشف 93 گور بی نشان دیگر در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی سابق خبر دادند.

کشف دوباره گور های جمعی بچه ها بومی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران در ادامه رسوایی کشف گور های جمعی بچه ها بومی کانادا، سران بومی در استان بریتیش کلمبیا در غرب این کشور روز سه شنبه گفتند که معتقدند 93 گور بی نشان را در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی سابق کشف نموده اند.

به گزارش وبگاه خبری آکسیوس، ویلی سلرز رئیس بومیان شهر ولیامز لیک از شهر های استان بریتیش کلمبیا، در کنفرانس خبری دیروز (سه شنبه) گفت که با استفاده از تکنیک های ژئوفیزیکی از جمله رادار های نفوذی به زمین، اجساد احتمالی انسان در محل مدرسه شبانه روزی سنت جوزف سابق که از سال 1886 تا 1981 فعال بود، شناسایی شد؛ مدرسه ای که به وسیله مبلغان کاتولیک اداره می شد. سلرز افزود که برای تایید این موضوع به حفاری احتیاج است.

وی افزود: برای دهه ها گزارش هایی مبنی بر بی توجهی و سوء استفاده در این مدرسه و بدتر از آن، گزارش هایی از مرگ یا ناپدید شدن بچه ها از این مرکز وجود داشت که در برترین حالت بی اعتبار خوانده می شدند.

یافته های نو بار دیگر درخواست ها برای عدالت و انتشار کامل سوابق دولت کانادا را در خصوص نگهداری اجباری هزاران کودک بومی در مدارس شبانه روزی، جایی که زبان و فرهنگ آن ها ممنوع بود، تنو نموده است.

اواخر تیرماه بود که یک رسانه کانادایی از کشف چهارمین گور جمعی بیش از 160 کودک بومی در یکی از مدارس سابق واقع در استان غربی این کشور طی چند هفته اطلاع داد. رسانه های کانادایی در هفته های قبل از آن سه بار از کشف گور های جمعی که مدفن نزدیک به 1000 تن از بچه ها بومی کانادا بود، اطلاع داده بودند.

انتشار ماجرای هولناک کشف صد ها گور جمعی در محوطه مدارس شبانه روزی قدیمی که از آن ها اجساد بچه ها بومی کانادایی بیرون کشیده شد، باعث ایجاد تنش در این کشور مدعی حقوق بشر و اختلاف میان دولت کانادا و واتیکان شد. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا خواست عذرخواهی کند و همه تقصیر را گردن واتیکان انداخت.

در بازه زمانی 1883 تا 1996، حدود 150 هزار کودک بومی از خانواده های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس نموده بود و هدف اصلی آن دور کردن این بچه ها از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت های مادری شان و تربیت آن ها به شیوه ای تحمیلی بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2000

به "کشف دوباره گور های جمعی بچه ها بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دوباره گور های جمعی بچه ها بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید