گزارش ارزیابی خدمات فروش خودروسازان در سال 1399

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، در حال حاضر، بازار خودروی کشور با ورود خودروهای متنوع و سیستم ها و تکنولوژی های تازه، شرایط رقابتی و سخت تری را جهت فروش نسبت به گذشته دارد. در این شرایط همراه با افزایش آگاهی مشتریان، خدمات فروش و پس از فروش صنعت خودرو نقش بی بدیلی را در این صنعت ایفا می نماید. به تازگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) گزارش تازهی را از ارزیابی خدمات فروش خودروسازان در سال 1399 منتشر نموده است.

گزارش ارزیابی خدمات فروش خودروسازان در سال 1399

به نقل از ISQI، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران فرآیند ارزیابی خدمات فروش شرکت های عرضه کننده خودرو را همه ساله بر اساس الزامات آئین نامه اجرائی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو (مصوب هیئت دولت) و دستورالعمل و نظامات این آئین نامه (مصوب وزارت صمت) اجرا می نماید. آگاهی از اندازه رضایت مشتری همیشه موضوع بسیار مهم علمی و عملی در بازاریابی بوده است؛ چراکه پیش زمینه وفاداری مشتری است.

بر این اساس آخرین دوره این ارزیابی در زمستان سال 99 جمع بندی شد. در این دوره تعداد 17 شرکت عرضه کننده خودرو و تعداد 1762 نمایندگی مجاز زیرمجموعه آنها موردارزیابی قرار گرفتند که نتایج حاصل از این ارزیابی در فروردین سال 1400 منتشر شد. بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی در حوزه خودروهای سواری، شرکت های مدیران خودرو، بهمن موتور و کرمان موتور و در حوزه خودروهای سنگین، شرکت های سیباموتور و بهمن دیزل رده های برتر را کسب نمودند.

نکته جالب این است که هیچ یک از خودروسازان داخلی نتوانستند رتبه 1 را به خودشان اختصاص دهند. ایران خودرو و سایپا نیز به عنوان بزرگترین شرکت های خودروسازی کشور، به ترتیب رتبه های 3 و 4 را در ارائه خدمات پس از فروش به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: خدمات پس از فروش در صدر شکایات خودرویی

رتبه خدمات فروش شرکت های عرضه کننده خودرو سبک

رتبه شرکت های عرضه کننده خودرو سنگین

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2107

به "گزارش ارزیابی خدمات فروش خودروسازان در سال 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش ارزیابی خدمات فروش خودروسازان در سال 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید