اجرایی شدن تنها 15 درصدِ قانون استفاده از توان تولیدی کشور

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی کمیسیون جهش و رونق فراوری مجلس گفت: تنها 15 درصد قانون حداکثر استفاده از توان فراوریی و خدماتی کشور اجرا شده و مهمترین چالش اجرای این قانون کندی و تاخیر در تصویب آیین نامه ها و عدم همکاری بعضی از دستگاه های مشمول قانون است.

اجرایی شدن تنها 15 درصدِ قانون استفاده از توان تولیدی کشور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رحیم زارع در تشریح جلسه امروز کمیسیون جهش و رونق فراوری مجلس افزود: جلسه امروز کمیسیون، جلسه ای نظارتی در راستای میزان اجرای قانون حداکثر استفاده از توان فراوریی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی بود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرجهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا به امروز 15 درصد قانون به صورت کامل اجرا شده و 50 درصد اجرای ناقص و 35 درصد آن اجرا نشده است گفت: طبق آنالیز های اجرا شده مهمترین چالش پیش روی اجرای قانون مذکور، کندی و تاخیر در تصویب آیین نامه ها و عدم همکاری بعضی از دستگاه های مشمول قانون بوده است.

وی ادامه داد: وجود بعضی از ابهامات و تفاسیر در بعضی مواد قانون حداکثر استفاده از توان فراوریی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی از دیگر مسائل احصا شده در اجرای این قانون است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، سخنگوی کمیسیون جهش فراوری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به ضروت حمایت از فراوری ملی، جهش فراوری و تحقق شعار سال، نامه نگاری هایی با وزارت خانه ها و سازمان های مربوطه برای تصویب آیین نامه های این قانون اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1652

به "اجرایی شدن تنها 15 درصدِ قانون استفاده از توان تولیدی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرایی شدن تنها 15 درصدِ قانون استفاده از توان تولیدی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید