اسکوئر انیکس سیاست چندپلتفرمی را در پیش می گیرد
به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اسکوئر انیکس (Square Enix) در پی این است که بازی های خود را بیش از پیش به طور همزمان روی تمامی پلتفرم ها عرضه کند.
در مصاحبه ای که اخیرا با نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه کننده و کارگردان فاینال فانتزی 14 صورت گرفته، او گفته که اسکوئر انیکس در پی دور شدن از سیاست انحصاری کردن بازی های خود است. او بعلاوه گفته که بازی Fantasian Neo Dimension همزمان با پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی، در تاریخ 5 دسامبر (15 آذر) روی ایکس باکس سری ایکس و اس نیز منتشر خواهد شد.
این بازی که نسخه ای بهبود یافته از فانتزین محسوب می شود، داستان شخصیتی به نام لئو (Leo) را دنبال می نماید که برای بازیابی خاطرات از دست رفته خود و کشف راز های پنهان پشت یک آلودگی مکانیکی عجیب که دنیای او را تهدید به نابودی نموده، وارد یک ماجراجویی خطرناک می شود.
یوشیدا در ادامه گفت:
اگر بخواهیم نگاهی به گذشته داشته باشیم، بسیاری از بازی های اسکوئر انیکس از انحصاری های پلی استیشن بوده اند که این اواخر، این سیاست منجر به درآمدزایی پایین و بحران هویت برای شرکت ژاپنی شده است. در واقع این همکاری به روزهای پلی استیشن 1 برمی شود، به خصوص وقتی صحبت از فاینال فانتزی به میان می آید. هنگامی که فاینال فانتزی 7 در سال 1997 برای پلی استیشن 1 عرضه شد، بیش از 10 میلیون نسخه فروخت و جایگاه خود را به عنوان دومین بازی پرفروش این کنسول تثبیت کرد.
به همین ترتیب، بازسازی فاینال فانتزی 7 زمانی که به طور انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شد، فروش بسیار چشمگیری داشت. اسکوئر انیکس و سونی با عرضه آثاری مانند فاینال فانتزی 16 و فاینال فانتزی 7 ریبرث روی پلی استیشن 5 این سیاست را ادامه دادند اما این دو بازی فروش چندان زیادی نکردند. البته فاینال فانتزی 16 پس از مدتی رو رایانه های شخصی نیز منتشر شد.
منبع: Gameindustry
منبع: دیجیکالا مگ