اعلام تدوین دستورالعمل پیشگیری از حادثه در بناهای تاریخی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ایسنا/ براساس سخنان سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، تدوین دستورالعمل پیشگیری از حادثه در بناهای تاریخی صورت پذیرفت.

اعلام تدوین دستورالعمل پیشگیری از حادثه در بناهای تاریخی

داستان چیست؟

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: در جلسه ای که طی ماه گذشته سازمان آتش نشانی تهران و سازمان میراث فرهنگی داشتند مباحثی از جمله بازار تهران مطرح شد.

وی با اشاره به شرایط حساس بازار تهران و نگاه ویژه این سازمان به آن گفت: در سالهای دور شاید 2 ایستگاه در بازار تهران داشتیم، اما حالا حدود شش ایستگاه بازار تهران را پوشش می دهد. چهار ایستگاه اطراف بازار تهران و دو ایستگاه داخل بازار هستند. چهار ایستگاه اطراف تهران حسن آباد، شماره دو و ایستگاه شماره چهار و ایستگاه شماره 67 بازار را پوشش می دهند که در مدت زمان بسیار کوتاه به بازار امدادرسانی می کنند، البته یک ایستگاه هم در چهارراه استانبول فعال بود که حالا به دلایلی تعطیل شده و در محل دیگری دایر شده است.

ملکی اظهار کرد: در واقع شش ایستگاه با امکانات کامل بازار را پوشش می دهند.

وی ضمن تشکر از اداره آب و فاضلاب گفت: با مجوزهایی که ارائه شد، تعداد بسیار زیادی شیر هیدرانت در بازار تهران داریم، از آنجایی که در بسیاری از موارد ماشینها به خیابانهای بازار وارد نمی شود، آتش نشانان می توانند از این شیر هیدرانتها آب بگیرند.

وی افزود: بیشترین تراکم شیر های آب آتش نشانی در منطقه 11، 12 و بازار تهران است. این اقدامات آتش نشانی را بسیار رو به جلو برد.

وی گفت: از آنجایی که بسیاری از ساختمانهای قدیمی مالک شخصی دارد، از آنها به خوبی نگهداری نمی شود. خانه های بسیار قدیمی را در سطح شهر می بینیم که هریک از آنها تبدیل به یک کارگاه شده که بسیار ناایمنی ایجاد می کند، البته برخی از ساختمانها زیر مجموعه میراث فرهنگی هستند که ما با آنها تعاملاتی داریم؛ طبق این تعامل ها اگر دستور العمل هایی برای پیشگیری از حادثه نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار دهیم.

ملکی درباره تدوین دستور العمل هایی برای نگهداری و پیشگیری گفت: دوره هایی هم از سوی آنها برگزار شده که طی آن می توانند به ما در خصوص آتش سوزی در موزه ها، بناهای تاریخی آموزش دهند. تعاملاتی در این خصوص داریم و حتی کارگروهی در همین خصوص تشکیل شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1197

به "اعلام تدوین دستورالعمل پیشگیری از حادثه در بناهای تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تدوین دستورالعمل پیشگیری از حادثه در بناهای تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید