انجام همزمان پیوند قلب و کلیه در تهران

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس تیم پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری گفت: مهمترین قسمت نجات جان بیمارانی که عمل پیوند انجام داده اند؛ مراقبت های بعد از عمل است.

انجام همزمان پیوند قلب و کلیه در تهران

ضرغام حسین احمدی، رئیس تیم پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری گفت: پیوند همزمان قلب و کلیه از نظر تکنیک عمل، تفاوتی با یک پیوند قلب یا کلیه به تنهایی ندارد.

وی ادامه داد: مسئله مهم مراقبت های پس از عمل است که یک کار گروه منسجم و با دقت را می طلبد.

او بیان کرد که این عمل برای نخستین بار در 19-6-1390 در بیمارستان مسیح دانشوری صورت گرفته است. تیم های پیوند قلب این بیمارستان و گروه پیوند کلیه بیمارستان طالقانی (سرپرست تیم های پیوند عزیزالله عباسی و ایرج فاضل بودند) در عمل مذکور حضور داشته اند.

احمدی توضیح داد: عمل پیوند همزمان کلیه و قلب شهریور سال جاری و بر روی مرد44 ساله در بیمارستان مسیح دانشوری صورت گرفته و هم اکنون در سلامت کامل است.

او ادامه داد: این نوع پیوند در کشور های مختلف دنیا نیز انجام می گردد و اهمیت آن تنها نمایش انسجام یک کار گروهی پزشکی و برترین مراقبت های پرستاری است.

رئیس تیم پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد که از میان پیوند های صورت گرفته متاسفانه 3 بیمار فوت نموده اند؛ اما بقیه در قید حیات و سلامت کامل هستند.

احمدی در انتها یادآوری کرد : در این پیوند صرف نظر از جراحان پیوند (محمدرضا نجات اللهی، دکتر داوود تاسا، مهرزاد شریفی)، متخصصین نارسائی قلب (آرزو محمدی فر)، متخصصین کلیه (فاطمه یساری و فرین رشید فرخی)، متخصصین بیهوشی قلب (علی خلیلی و علیرضا دنیاگیری) متخصص مراقبت های ویژه (بهروز فرزانگان)، متخصصین عفونی (پیغام طبرسی و زهرا ابطحیان)، متخصص ریه (حشمت نیا)، متخصص فارماکوتراپی بالینی (فرزانه داستان)، متخصصین تغذیه و توانبخشی نیز شرکت داشته اند.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2140

به "انجام همزمان پیوند قلب و کلیه در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام همزمان پیوند قلب و کلیه در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید