انواع کفپوش چیست؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رپرتاژ آگهی - برای انتخاب کفپوش مناسب، با توجه به نوع کاربری، ضروری است که اطلاعاتی کلی در خصوص انواع مختلف کفپوش ها داشته باشید. در این مطلب سعی می کنیم انواع مختلف کفپوش های اپوکسی و بتنی را به عنوان دو کفپوش پرکاربرد مورد اشاره و تشریح قرار دهیم.

انواع کفپوش چیست؟

کفپوش اپوکسی چیست؟

اپوکسی، ماده مایعی است که از واکنش شیمیایی رزین اپوکساید و پلی آمین ساخته می گردد. این کفپوش به خاطر مزایای متعددی که دارد و همچنین به خاطر ظاهر و نمای چشم نوازی که به فضا می بخشد حالا به یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش های مورد استفاده تبدیل شده است.

در اینجا صرفا به انواع مختلف این کفپوش ها می پردازیم. در ارتباط با اطلاعات جزئی و دقیق مرتبط به کفپوش های اپوکسی و انواع مختلف آنها، کارشناسان شرکت آرملات با تجارب مختلف در این زمینه آماده ارائه بهترین مشاوره ها به شما هستند.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

این نوع کفپوش اپوکسی، یکی از کاربردی ترین نمونه های کفپوش اپوکسی می باشد. در محیط های کاری که امکان انفجار وجود دارد، کوچک ترین جرقه می تواند خطر آفرین باشد. کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک، در کنار ظاهر و نمای یکپارچه و زیبایی که به فضا می بخشند، به خاطر انتقال ایمن جریان های الکتریسیته امکان ایجاد زمینه های انفجار و آتش سوزی را به حداقل می رسانند. این کفپوش ها بهترین گزینه برای اتاق عمل بیمارستان ها، صنایع نظامی، اتاق های کنترل تجهیزات الکترونیک در کارخانه های مختلف و محیط های کاری حساس می باشند.

کفپوش اپوکسی دکوراتیو یا تزئینی

این کفپوش های اپوکسی به خاطر ایجاد سطح یکپارچه و نمای خاصی که به فضا می بخشند و همینطور به خاطر سطح بالایی بهداشتی که ایجاد می نمایند، مناسب سالن های آرایش، سرویس بهداشتی و منازل مسکونی می باشند.

کفپوش اپوکسی صنعتی

از این دست کفپوش اپوکسی در محیط های کاری با فشار وزنی و ترافیک بالا استفاده می گردد. این کفپوش به خاطر مقاومت بالایی که دارد مناسب تردد وسایل نقلیه سنگین می باشد.اینکه محیط مورد استفاده شما، محل تردد چه نوع وسائط نقلیه ای است در مشخص میزان ضخامت این کفپوش ها مشخص نماینده است. به همین دلیل باید پیش از سفارش این موارد را مشخص کنید. کارشناسان شرکت آرملات، آماده دریافت سوالات شما در این ارتباط هستند. می توانید پس از دریافت پاسخ های خود در خصوص کفپوش مناسب، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

کفپوش اپوکسی ضداسید

این نوع کفپوش ها مناسب محیط های کارگاهی یا کارخانه ای است که با مواد شیمیایی سروکار دارند؛ مثلا کارخانه های داروسازی، صنایع شیمیایی، پتروشیمی ها و غیره.

کفپوش اپوکسی ضدغبار

این کفپوش اپوکسی به خاطر مواد مورد استفاده در فراوری از میزان چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و به خاطر همین ویژگی، میزان تمیزی بالایی داشته و شستشوی آن هم بسیار آسان است.

کفپوش ضدغبار در کارخانجات صنایع غذائی، دارویی و نظامی و یا بیمارستان ها کاربرد بالایی دارد. در واقع این نوع کفپوش برای سطوحی که تردد سنگین ندارند مناسب است.

کفپوش بتنی

اگر کارگاه یا محیط کاری شما، پرتردد و پرترافیک است یا اینکه وسائط نقلیه ای سنگین در آن آمد و شد دارند بهتر است که از کفپوش بتنی بهره ببرید.این نوع از کفپوش ها از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.

کفپوش بتنی چیست؟

بتن در واقع ترکیبی از مخلوط آب، سیمان، شن و ماسه است. اما وقتی صحبت از کفپوش بتنی به میان می آید،《 آرملات 》 بعنوان یکی از بهترین گزینه ها مطرح میگردد.

کفپوش آرملات با استفاده از سنگدانه های سخت معدنی مانند گرانیت، کنترل و بهینه سازی مصرف آب و روش اجرایی مناسب، یکی از سخت ترین و مقاوم ترین کفپوش ها را بوجود بیاورد.(با استناد به گواهینامه های سازمان راه، مسکن و شهرسازی)

کفپوش های بتنی مقاومت و دوام بالایی دارند و به طور کلی برای محیط هایی استفاده می شوند که سختی و مقاومت مواد اولویت اصلی است. با این حال همانطور که گفتیم این مسئله به معنای عدم ظرافت یا زیبایی این کفپوش ها نیست. نمونه های جدید کفپوش های بتنی در عین ساختار و شاکله مقاوم، از زیبایی و ظرافت برای همخوانی بصری با فضای مورد استفاده نیز برخوردارند. در ادامه انواع کفپوش های بتنی بنا بر مورد استفاده مورد اشاره و تشریح قرار خواهد گرفت.

کفپوش بتنی ترافیکی

همانطور که از نام این کفپوش هم برمی آید، این دست کفپوش ها برای محل های پرتردد مثلا انبار کارخانه ها یا پارکینگ ها مناسب می باشند.

کفپوش بتنی خیابانی یا پیاده رو

این نوع از کفپوش ها مناسب استفاده در فضای باغ ها، پارکینگ ها یا باغ شهری است. می توانید با توجه به فضای مورد استفاده خود، نوع شاکله هندسی این نوع از کفپوش ها را سفارش دهید یا انتخاب کنید.

کفپوش بتنی پازلی

این دست از کفپوش ها هم اغلب برای پیاده رو و باغ ها استفاده می گردد و همانطور که از نام آن هم برمی آید شکلی شبیه پازل دارد.

کفپوش بتنی طرح سنگ

این نوع کفپوش بتنی ظاهری شبیه سنگ های تراشه دارد و به طور کلی برای استفاده در باغ ها مناسب است. این نوع کفپوش های بتنی به خاطر ظاهر شیک در ساخت، ظاهر سنتی و مدرن را با هم یکجا دارد.

نتیجه گیری

آنچه در بالا ارائه شد، صرفا موارد کلی مربوط به کفپوش های اپوکسی و بتنی را شامل می شد. برای اینکه بتوانید در ارتباط با نوع کفپوش مناسب محل کارخانه، کارگاه یا محیط کاری خود به نتیجه برسید باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید.

مواردی چون فضای مورد استفاده، نوع وسائط ورودی به این فضا، میزان تردد وسائل نقلیه یا میزان آمد و شد افراد و نوع فضای دلخواه شما از نظر بصری و زیبائی نیز در انتخاب کفپوش مشخص نماینده است. اگر در خصوص هرکدام از این موارد، دچار تردید هستید و دقیقا نمی دانید چه نوع کفپوش اپوکسی یا کفپوش بتنی مناسب محل کار شماست، کارشناسان شرکت آرملات آماده هستند تا در مراحل مختلف، مشاوره هایی دقیق و کارشناسی را به شما ارائه دهند. پس از مطرح کردن این سوالات و دریافت پاسخ ها بهتر می توانید در این مورد تصمیم گیری کنید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1630

به "انواع کفپوش چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کفپوش چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید