با عجیب ترین سوغاتی های کشورها آشنا شوید!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خرید سوغاتی یکی از لذت های اصلی سفر است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند قسمتی از برنامه سفر خود را به گشت وگذار در مراکز خرید اختصاص دهند. بر طبق نظرسنجی که به تازگی توسط انجمن صنایع گردشگری آمریکا اجرا شده است، 63 درصد از گردشگران قسمتی از وقت خود را به خرید سوغاتی اختصاص می دهند و 20 درصد از این افراد بیش از 500 دلار از کل بودجه سفرشان را برای این کار صرف می کنند.

با عجیب ترین سوغاتی های کشورها آشنا شوید!

حتی اگر حوصله گشت وگذار در مراکز خرید شلوغ را نداشته باشید، بعید است از سفرهایتان سوغاتی کوچکی به همراه نیاورید. سوغاتی ها در واقع نمادی از فرهنگ و باورهای یک منطقه و یادآور لحظات به یادماندنی سفر است و می تواند مرهم کوچکی برای دلتنگی تان باشد.

در این مطلب می خواهیم سری به سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف، بزنیم، سوغاتی هایی که حتی فکر کردن به آن ها تجربه عجیبی ست چه برسد به امتحان کردنشان!

همراه خبرنگاران سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با سوغاتی های عجیب کشورها آشنا شوید.

شربت قیر، فنلاند

نگران نباشید، قرار نیست یک لیوان از مایعِ آسفالت کف خیابان را بنوشید! بلکه با شربتی سرو کار دارید که ظاهر و البته طعم آن تا حدودی به قیر های کف خیابان شباهت دارد!

شربت قیر یا terva از سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف دنیا است که از شیره نوعی درخت کاج تشکیل شده است از آنجایی که رنگ این شربت سیاه است و طعم دودیِ قوی و تلخی دارد با نام شربت قیر شناخته می شود. فنلاندی ها از این طعم دهنده در بسکمک از غذا ها و دسرهای خود استفاده می کنند. از جمله محبوب ترین خوراکی هایی که با شربت قیر تهیه می شود می توان به پنکیک، بستنی و انواع نوشیدنی ها اشاره کرد.

اما اگر نمی توانید خود را برای خرید و امتحان کردن این سوغاتی نامعقول راضی کنید اصلاً نگران نباشید چون می توانید به جای این شربت عجیب و غریب، صابون قیر را تهیه کنید!

هزینه خرید صابون 3 دلار و یک بطری شربت 8 دلار است. این سوغاتی های عجیب را می توانید در همه سوپرمارکت های فنلاند به راحتی پیدا کنید و به عنوان یادگاری در گوشه ای از خانه نگهداری کنید.

کیت کت با طعم چای سبز، ژاپن

بی شک ژاپن کشورِ خوراکی های نامعقول است. پس عجیب نیست اگر خریدهای شما در ژاپن از جمله عجیب ترین سوغاتی های کشورهای مختلف، از آب درآید!

کیت کت یکی از معروف ترین شکلات های دنیا است که توسط شرکت نستله تولید می شود و طعم بی نظیر آن دلِ طرفداران بسکمک را برده است؛ اما اگر فکر می کنید کیت کت در همه جای دنیا با بسته بندی های قرمز و طعم استاندارد به فروش می رسد، سخت در اشتباهید، چون شما می توانید عجیب ترین طعم های آن را در ژاپن پیدا کنید. یکی از این طعم ها، چای سبز است؛ یعنی ویفر های ترد کیت کت به جای اینکه با شکلات پوشیده شده باشند در پوششی از چای سبز قرار دارند، همچنین در ژاپن می توانید طعم های دیگر کیت کت مانند شربت افرای سفید، خربزه و کدوتنبل را هم پیدا کنید.

ژاپن همچنین یکی دیگر از عجیب ترین سوغاتی های کشورهای مختلف را به خود اختصاص داده است که بانام شکلات لارو شناخته می شود، البته خوشبختانه این شکلات ها از کرم های کوچک واقعی تشکیل نشده و محتویات آن شامل شکلات، کرن فلکس و ماهی مرکب خشک شده است، پس در سفر به ژاپن با خیال راحت، یکی از آن ها را در دهانتان بگذارید!

نوشیدنی مار، ویتنام

حتی تصور این که یک مار بزرگ کبرا از پشت بطری شیشه ای، به شما زل زده باشد ترسناک است، چه برسد به این که بخواهید محتویات آن را سر بکشید.

ویتنامی ها با قرار دادن یک مار کبری بزرگ در شیشه نوشیدنی مار یکی از سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف دنیا را تولید کرده اند. آن ها معتقدند الکل، زهرمار را خنثی می کند و خواص اعجاب آوری به این نوشیدنی می دهد که می تواند به عنوان یک مسکن قوی عمل کند. قیمت هر بطری نوشیدنی مار در حدود 25 دلار است.

کلاه Qiviut Nachaq، آلاسکا

یکی از سوغاتی های عجیب آلاسکا ، Qiviut Nachaq؛ در واقع کلاهی است که از پشم های نوعی گاو نر که بومی این منطقه است، بافته می شود و به گفته مردمان این منطقه یکی از گرم ترین پوشش های تمامِ کره زمین است.

این کلاه ها توسط زنان محلی و با الگوهای خاصی بافته می شوند. در سفر به آلاسکا می توانید با سر زدن به کلبه ها یا فروشگاه های کوچک محلی، یکی Qiviut Nachaq را از آن خود کنید.

آب عمق دریا، هاوایی

این شما و این یکی از سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف دنیا، آب عمق دریا!

آب عمق دریا در بسته بندی های پلاستیکی با قیمتی بین 2.5 تا 6 دلار در هاوایی به فروش می رسد و به عمق 3000 فوتی اقیانوس آرام تعلق دارد. این آب کاملاً تمیز، بدون آلاینده و سرشار از مواد معدنی است و به باور بسکمک می تواند به عنوان اکسیری برای رفع بیماری ها عمل کند.

سوغاتی خریدن در سفرهای مختلف، علاوه بر یادآوری خاطرات سفر می تواند کمک بسیار خوبی برای رونق دریافت کسب و کارهای کوچک باشد.

بعضی از کشورها به محصولات عجیب وغریبشان معروف هستند. محصولاتی که یکی از عوامل جذب گردشگر به این مناطق است. در این لیست به معرفی بعضی از سوغاتی های عجیب کشورهای مختلف دنیا پرداختیم.

منبع: سفرمی
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 903

به "با عجیب ترین سوغاتی های کشورها آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عجیب ترین سوغاتی های کشورها آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید