برنامه فیسبوک برای کنترل نرخ مرگ و میرها ، آیا دسترسی به داده های شخصی بیماران تایید می گردد؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سرپرست بخش تحقیقات سلامت فیس بوک، از پزشکان می خواهد اجازه دهند فیسبوک به داده های شخصی بیشتری در مورد بیماران دست پیدا کند. این موضوع هنوز مورد تایید سازمان های بهداشتی قرار نگرفته است.

برنامه فیسبوک برای کنترل نرخ مرگ و میرها ، آیا دسترسی به داده های شخصی بیماران تایید می گردد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان بی سی، فیسبوک مدعی است که با طرح سلامتی هوشمند خود می تواند زندگی حداقل نیمی از بیماران را از خطر مرگ نجات دهد.

اما دکتر فردی ابنوزی، سرپرست بخش تحقیقات پزشکی فیسبوک اخیرا اعلام نموده که در این مسیر با مشکلاتی روبرو شده است. فیس بوک در اوایل سال با جاری چندین بیمارستان بزرگ ایالات متحده درخواست کرد که در پرونده تحقیق پیشنهادی این شرکت همکاری نمایند.

این همکاری شامل جذب اطلاعات ناشناس بیماران مانند اطلاعات ویزیت و داروهای آنان بود. اما اکنون سرپرست تحقیقات سلامت فیسبوک، معتقد است برای بالاتر رفتن ضریب موفقیت این تحقیقات احتیاج به اطلاعاتی دقیق تر وجود دارد. اطلاعاتی مثل سبک زندگی افراد و مسائل پیشینه خانوادگی از این گروهند.

درواقع با توجه به این که پژوهشگران دریافتند شواهدی مبنی بر تاثیر زندگی اجتماعی یک فرد در سلامت وی وجود دارد، درخواست تیم پزشکی فیسبوک چندان غیرمنطقی به نظر نمی رسد.

بر همین اساس سرپرست تیم تحقیقات فیسبوک می گوید: ادسترسی گسترده به اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی های اجتماعی و رفتاری بیماران یاری می نماید تا سه عامل کلیدی که میزان مرگ و میر را افزایش می دهند کنترل کنیم؛ عوامل ژنتیکی، مسائل خانوادگی و هنجارهای اجتماعی.

وی ادامه داد: ریسک اصلی نتایج سلامتی در ایالات متحده متغیرهای اجتماعی و رفتاری است. بنابراین درک چگونگی تاثیر گذاری این عوامل در وضعیت سلامت می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.

با توجه به اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، عوامل اجتماعی و رفتاری شامل وضعیت مسکن فرد، شبکه دوستان، وضعیت تاهل، معنویت و نوع اشتغال وی می تواند نقشی موثر در سلامتش داشته باشد.

این پیشنهاد (دسترسی به اطلاعات شخصی بیماران)هرگز در مرحله برنامه ریزی قرار نگرفته است. به خصوص پس از آن که رسوایی نشت داده کمبریج آنالیتیکا به کابوس فیسبوک تبدیل شد. اما باید دید این موضوع در نهایت به کجا خواهد رسید.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 66

به "برنامه فیسبوک برای کنترل نرخ مرگ و میرها ، آیا دسترسی به داده های شخصی بیماران تایید می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه فیسبوک برای کنترل نرخ مرگ و میرها ، آیا دسترسی به داده های شخصی بیماران تایید می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید