برگزاری رویدادهای هنری در فضای مجازی تنها با تأیید ارشاد مجاز است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ارشاد با انتشار بیانیه ای برگزاری رویدادهای هنری در فضای مجازی را مشروط به قرار دریافت در چارچوب های قانونی کشور و اخذ تاییدیه از این نهاد دولتی خاطرنشان کرد.

برگزاری رویدادهای هنری در فضای مجازی تنها با تأیید ارشاد مجاز است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار بیانیه ای بیان کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تنها در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور و با اخذ تاییدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است.

در متن این بیانیه که از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، آمده است:

1- با توجه به افزایش مصرف محصولات فرهنگی و هنری در فضای مجازی، افزایش برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری توسط دستگاه ها و مؤسسات در فضای مجازی را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می کنیم.

2- اصول و ضوابط محتوایی فراوری و عرضه محصولات و آثار فرهنگی و هنری تابع همان مقررات جاری فراوری محصولات فرهنگی است و صرف فراهم بودن بستر عرضه در فضای مجازی نمی تواند ناقض آن مقررات باشد.

3- برگزاری پویش ها، جشنواره ها و سایر رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در فضای مجازی هم بدون هماهنگی این وزارتخانه غیرمجاز است.

4- دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر عرضه آثار فرهنگی و هنری به وسیله رسانه های برخط نیز نهایی شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

5- با ابلاغ دستورالعمل مذکور، هر گونه عرضه محصولات فرهنگی، هنری و رسانه ای در بسترهای دیجیتال باید با هماهنگی بخش های مرتبط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، با نظر تخصصی بخش های مربوطه، شامل؛ معاونت امور فرهنگی، معاونت امور هنری، سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری و بنیاد بازی های رایانه ای، مرجع صدور مجوز عرضه آثار فرهنگی و هنری در بسترهای دیجیتال خواهد بود.

6- تصمیم گیری در خصوص نمایشگاه مجازی کتاب با شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هر گونه نمایشگاه یا بستر عرضه کتاب به عنوان نمایشگاه مجازی کتاب تهران، خارج از این فرآیند فاقد اعتبار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1034

به "برگزاری رویدادهای هنری در فضای مجازی تنها با تأیید ارشاد مجاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویدادهای هنری در فضای مجازی تنها با تأیید ارشاد مجاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید