سامانه اداره کتاب از هفته آینده در دسترس خواهد بود، اطلاعاتی از سامانه اداره کتاب سرقت نشده است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسراحمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد زمان فعالیت مجدد سامانه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کتاب) گفت: پس از حمله سایبری به سامانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاران فنی، کارشناسان و مشاوران کار فشرده و متراکمی را برای برطرف این اختلال شروع کردند و پیروز به بازیابی اطلاعات سامانه اداره کتاب شدند.

سامانه اداره کتاب از هفته آینده در دسترس خواهد بود، اطلاعاتی از سامانه اداره کتاب سرقت نشده است

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نمود: همه اطلاعات بازگردانده شدند و هیچ اطلاعاتی از این سامانه به سرقت نرفته و تخلیه نشده است. با انتقال اطلاعات به سرور تازه از ابتدای هفته آینده امکان فعالیت مجدد این سامانه برقرار خواهد شد و ناشران می توانند کتاب های خود را بارگذاری و فرآیند دریافت مجوز را پیگیری نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تدابیری اندیشیده شد تا برای جبران زمان از دست رفته، فرآیند آنالیز و صدور مجوز کتاب با سرعت بیشتری طی گردد و ناشران با مسئله ای روبرو نشوند.

یاسر احمدوند در انتها گفت: البته سامانه های خانه کتاب و ادبیات ایران از جمله سامانه اختصاص شابک، از ابتدا حملات را دفع نموده بود و بدون مشکل در حال خدمت رسانی به مراجعه نمایندگان است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2046

به "سامانه اداره کتاب از هفته آینده در دسترس خواهد بود، اطلاعاتی از سامانه اداره کتاب سرقت نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه اداره کتاب از هفته آینده در دسترس خواهد بود، اطلاعاتی از سامانه اداره کتاب سرقت نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید