بسته حمایتی 10 گانه، اعتماد را به بورس بر می گرداند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، صحرایی گفت: بسته پیشنهادی 10 گانه یکی از مهم ترین اقدامات در راستای توسعه بازار سرمایه و تقویت طرف تقاضا خواهد بود.

بسته حمایتی 10 گانه، اعتماد را به بورس بر می گرداند

به گزارش ، علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران به آنالیز تاثیر بسته پیشنهادی 3+7 بر بازار سرمایه پرداخت و تاکید نمود: چنین موضوعی تاثیر مثبتی بر فرایند بازار سهام خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه سه بند از بسته 3+7 آماده اجرا است، گفت: 7 بند دیگر هم برای اجرا احتیاج به تصویب و قانون گذاری دارد. در این میان موارد متعددی از بسته حمایتی مزبور به مباحث مالیاتی تعلق دارد. به طوری که پیشنهاد شده تا تشویقاتی در قالب معافیت مالیاتی به شرکت ها اعطا گردد تا به سرمایه گذاری با حجم بالاتر در بازار سهام بپردازند.

صحرایی در ادامه به تاثیر اجرای بسته 10 گانه مزبور بر فرایند بازار پرداخت و گفت: هر یک از بند های 10 گانه این بسته، منابع مشخصی را مورد هدف قرار داده و طبق برنامه ریزی های اجرا شده، هدف اصلی تقویت مستمر و پایدار طرف تقاضا در بورس خواهد بود.

او در ادامه اضافه کرد: به طوری که روز گذشته و بعد از انتشار این اخبار، شاهد بازگشت جوی مثبت به بازار سهام بودیم و شاخص کل، رشد را تجربه کرد.

صحرایی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا فرایند مثبت ایجاد شده در میان مدت هم تداوم خواهد داشت، گفت: بازار سهام از لحاظ بنیادی در شرایط مطلوبی به سر می برد و در بیش تر شرکت ها هیچ مسئله ای از لحاظ بنیادی وجود ندارد. در این میان عمده شرکت های عظیم فعال در بازار سهام که بیش تر دارایی مردم در آن ها واقع شده است و پرتفوی سهام عدالت هم از سهام این شرکت ها تشکیل شده، در شرایط مناسبی قرار دارند و از لحاظ سودآوری تقویت شده اند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران در ادامه با تاکید بر اینکه شرایط شرکت ها مثبت است، گفت: در حال حاضر آسیب اصلی به اعتماد مردم وارد شده و راهکاری ارائه شده و همین بسته حمایتی 10 گانه می تواند اعتمادسازی مجدد را در میان عموم جامعه سهامداری کشور ایجاد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1771

به "بسته حمایتی 10 گانه، اعتماد را به بورس بر می گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته حمایتی 10 گانه، اعتماد را به بورس بر می گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید