برترین زیورآلات نقره زنانه؛ راهنمای خرید و نکات نگهداری از نقره

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، زیورآلات نقره (silver jewelry) از پرطرفدارترین زیورآلات هستند. ظاهر و قیمت این محصولات مورد علاقه اغلب افراد است و به راحتی با هر استایلی ست می گردد. پس طبیعی است که در جعبه جواهرات هر خانمی چند اکسسوری نقره به چشم بخورد. تنها نقطه ضعف نقره تیره شدن آن بعد از مدتی استفاده است. حتی برترین زیورآلات نقره زنانه هم چند ماه بعد از خرید کدر می شوند و دیگر جلوه اولیه را ندارند.

برترین زیورآلات نقره زنانه؛ راهنمای خرید و نکات نگهداری از نقره

البته این مشکل راه چاره بسیار ساده ای دارد که قرار است در این مطلب از خبرنگاران مگ آن ها را یاد بگیرید. بعلاوه قرار است از چند ترفند عالی برای خرید برترین زیورآلات نقره زنانه هم صحبت کنیم. پس اگر قصد خرید نقره دارید یا می خواهید زیورآلات خود را مثل روز اول درخشنده و زیبا کنید، این مطلب را تا آخر بخوانید.

چرا زیورآلات نقره زنانه سیاه می شوند؟

نقره ای که با آن زیورآلات می سازند در واقع یک آلیاژ است که از ترکیب 92.5% نقره خالص و 7.5% فلزات دیگر ساخته شده است. این آلیاژ هم از نظر هزینه ای ارزان است و هم قابلیت چکش خواری مناسبی را در اختیار جواهر ساز قرار می دهد. همین ترکیب فلزات است که باعث کدر شدن نقره می گردد.

این تیرگی در نتیجه واکنش شیمیایی عناصر فلز با ذرات اکسیژن یا گوگردی که در هوا وجود دارد پیش می آید. به همین علت است که وقتی به نقره های قدیمی نگاه می کنید ظاهری کدر و تیره پیدا نموده اند و گاهی حتی کثیف به نظر می رسند. روش هایی وجود دارند که به شما یاری می نمایند نقره هایتان را به خوبی تمیز نموده و آن ها را دوباره به برترین زیورآلان نقره زنانه تبدیل کنید.

راه های جلوگیری از تیره شدن زیورآلات نقره زنانه

نگهداری از زیورآلات نقره کار سختی نیست. با رعایت چند نکته ساده می توانید روند تیره شدن نقره جات را کند کنید و همواره زیورآلات درخشان و زیبا داشته باشید.

1. به صورت مداوم از زیورآلات بهره ببرید

شاید باورش سخت باشد امام چربی طبیعی پوست به درخشان ماندن زیورآلات نقره یاری می نماید. پس می توان گفت که ساده ترین راه برای جلوگیری از کدر و تیره شدن نقره، استفاده مداوم از آن ها است.

2. در زمان خانه داری از زیورآلات نقره استفاده نکنید

مواد موجود در پاک نماینده های خانگی مثل گوگرد، کلر موجود در آب یا عرق کردن دست در دستکش های پلاستیکی باعث خوردگی و کدر شدن نقره می شوند. پس در زمان انجام کارهای خانه از زیورآلات نقره استفاده نکنید.

3. زیورآلات نقره را از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید

قبل از اینکه به ساحل بروید یا برای شنا به استخر روباز مراجعه کنید، حتما زیورآلات نقره را از دست و گردن خود باز کنید. نور خورشید به راحتی نقره را کدر می نماید.

4. لوسیون، کرم، ادکلن برای نقره ممنوع

همواره بعد از استفاده از کرم، لوسیون و ادکلن کمی زمان بدهید که این مواد جذب پوست شوند سپس از زیورآلات نقره بهره ببرید. مواد موجود در این محصولات به راحتی نقره را کدر می نمایند.

راه های تمیز کردن زیورآلات نقره

در این بخش قرار است با هم یاد بگیریم که چطور برترین زیورآلات نقره زنانه خودمان را دوباره تمیز و درخشان کنیم. انجام این کارها چندان سخت نیست و می توانید اغلب آن ها را در خانه انجام دهید.

1. استفاده از آب و صابون

ترکیبات موجود در صابون خیلی قوی نیستند و به همین علت می توان گفت که استفاده از این روش، امن ترین راه برای تمیز کردن زیورآلات نقره است. کمی صابون را در آب حل کنید و نقره ها را داخل آن قرار دهید. سپس با یک حوله تمیز و نرم، زیورآلات را خشک کنید. به همین سادگی نقره ها تمیز می شوند.

2. استفاده از آب و جوش شیرین

احتمالا شما هم استفاده از خمیردندان برای تمیز کردن نقره را شنیده اید. به شدت توصیه می کنیم که خمیردندان را فراموش کنید و به جای آن از ترکیب آب و جوش شیرین بهره ببرید. خمیردندان های قدیمی بدون ژل و سفیدنماینده بودند و آسیبی به نقره نمی رساندند. اما خمیردندان هایی که الان در بازار وجود دارند به راحتی به نقره های شما آسیب می زنند.

کمی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و با یاری یک مسواک خیلی نرم روی زیورآلات نقره بکشید. سپس با یک حوله نرم آن ها را خشک کنید. به همین راحتی زیورآلات شما بدون اینکه آسیب ببینند تمیز می شوند.

3. استفاده از سرکه سفید و جوش شیرین

از این روش باید فقط برای از بین بردن لکه های قدیمی و سنگین بهره ببرید. اگر تیرگی نقره های شما ملایم است روش های قبلی کاملا مناسب هستند. برای انجام این کار باید نصف فنجان سرکه سفید را با 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و نقره ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه در این مخلوط قرار دهید. سپس زیورآلات را با آب تازه شسته و با حوله نرم خشک کنید.

4. استفاده از پولیش

وقتی نقره ها را تمیز کردید بهتر است کمی پولیش مخصوص نقره را با یاری یک پارچه نرم روی آن ها بکشید تا ظاهرشان حسابی درخشنده شده، به برترین زیورآلات نقره زنانه تبدیل شوند. فرآیند تمیز کردن و پولیش کشیدن را طبق یک برنامه زمانبندی شده انجام دهید تا همواره زیورآلات تان زیبا و درخشان باشند.

2 نکته مهم برای خرید برترین زیورآلات نقره زنانه

برای خرید نقره باید چند نکته ساده اما مهم را بدانید که در زمان خرید مطمئن باشید برترین زیورآلات نقره زنانه را انتخاب می کنید. بعلاوه آگاهی از این نکات می تواند به شما در تصمیم گیری نهایی مابین خرید طلا و نقره یاری کند. در این بخش قرار است با این نکات آشنا شوید.

1. انواع نقره را بشناسید

زیورآلات نقره از چند مدل نقره مختلف که در زیر می بینید، ساخته می گردد.

  • نقره عالی

این مدل شامل 99.9% نقره و 0.1%دیگر فلزات است. عیار این نقره 999 است، بسیار نرم است و به ندرت برای ساخت جواهرات استففاده می گردد. در زمان استفاده از این نقره حتما چکش کاری و برس کاری انجام می گردد.

  • نقره استرلینگ

این مدل شامل 92.5% نقره خالص است که با فلزی دیگر (معمولا مس) آلیاژ شده است. این نقره با عیار 925 شناخته می گردد و برترین ترکیب برای ساخت جواهرات است. دوام بهتری نسبت به مدل قبلی دارد، به علت ترکیب با فلزات دیگر نسبت به کدر شدن مقاوم تر است و درخشندگی مطلوبی دارد.

مزایا

  • فلزی گران بها و در عین حال ارزان نسبت به طلا و پلاتین است.
  • انعطاف پذیری و تطبیق پذیری بیشتری دارد.
  • ایجاد طرح های پیچیده با آن آسان است.
  • به راحتی تمیز و درخشان می گردد.
  • در صورت ایجاد آسیب، به راحتی تعمیر می گردد.
  • درخشندگی مطلوبی دارد.

معایب

  • به علت نرمی ذاتی که دارد، نسبت به دیگر فلزات بیشتر مستعد آسیب هایی مثل خراش است.
  • به راحتی کدر می گردد و با هوا، عرق و گوگرد سریع واکنش نشان می دهد.
  • به راحتی سیاه می گردد و درخشندگی اولیه خود را از دست می دهد.
  • احتیاج به نگهداری دقیق و مداوم دارد.
  • نقره استرلینگ اندود شده

درست است که قیمت نقره از طلا و پلاتین کمتر است اما فراوری نمایندگان جواهرات گاهی برای روکش کردن زیورآلاتی که از فلز ارزانتر ساخته شده است از آبکاری نقره استفاده می نمایند. این کار با نقره جامد انجام می گردد و یکی از رایج ترین روش های انجام این کار آبکاری الکتریکی است. در این روش با یاری نیروی الکتریسیته اتم های نقره را به فلز پایه پیوند می دهند. پوشش نازک نقره که با آبکاری روی زیورآلات را می گیرد بسیار بادوام است اما به مرور زمان می تواند فرسوده گردد.

  • نقره با روکش رودیوم

فلز رودیوم قیمت بسیار بالاتری نسبت به طلا و پلاتین دارد و همین موضوع، این فلز را به یک گزینه مناسب برای استفاده در روکش جواهرات تبدیل نموده است. این فلز به تنهایی بسیار سخت و شنماینده است و به همین علت امکان استفاده آن به تنهایی برای ساخت جواهرات وجود ندارد. به همین علت است که برای ایجاد یک لایه محافظتی روی اکسسوری ها استفاده می گردد. این روکش از کدر شدن نقره جلوگیری می نماید، رنگ روشن تری نسبت به نقره دارد و بسیار شبیه به طلای سفید است.

2. مطمئن شوید که به نقره حساسیت ندارید

خیلی از افراد نسبت به نقره یا فلزی که در فراوری آلیاژ آن استفاده شده است، حساسیت دارند. پس مطمئن شوید که با فلز به کار رفته در آلیاژ نقره مسئله ای ندارید. اگر هم نمی دانید به کدام فلزها حساسیت دارید در پی آلیاژی باشید که حتما در ترکیبات خود نیکل داشته باشد.

3 روش برای مقدار گیری سایز انگشتر

اگر سایز انگشت خود را نمی دانید و برای خرید آنلاین انگشتر با مشکل روبرو می شوید، به یکی از 3 روش زیر به راحتی سایز انگشتر خود را پیدا کنید.

1. از نخ قرقره یا نخ دندان بهره ببرید

یک تکه نخ پیدا کنید و دور انگشت خود، در قسمتی که انگشتر قرار می گیرد، بپیچید. حالا آن بخش از نخ که روی انگشت شما قرار گرفته بود را روی خط کش بگذارید. سپس بر اساس جدول مشخص سایز انگشتر، سایز مناسب دست خود را پیدا کنید.

2. از نمودار مشخص سایز با عکس حلقه بهره ببرید

اپلیکیشن هایی برای مشخص سایز انگشتر طراحی شده است که می توانید به راحتی با یاری آن ها سایز انگشتر خود را پیدا کنید. یکی از انگشترهایی که دارید را روی عکس حلقه در اپلیکیشن بگذارید. مقدار حلقه با هر کدام از عکس ها برابر بود یعنی سایز انگشت شما همانی است که روی آن حلقه نوشته شده است.

3. به یک جواهر فروشی مراجعه کنید

در همه جواهر فروشی ها و جواهر سازی ها ابزارهای تخصصی برای تععیین سایز انگشتر وجود دارد. اگر احساس می کنید مقدار گیری به دو روش قبلی برایتان سخت است یا احتمال خطا وجود دارد یک بار به یک جواهرفروشی مراجعه کنید و به یاری ابزارهای مقدار گیری، سایز دقیق انگشتر خود را مشخص کنید.

برترین زیورآلات نقره زنانه در خبرنگاران

در بخش زیورآلات نقره زنانه خبرنگاران محصولات مختلفی قرار دارند که برخی از آن ها بسیار مورد توجه و علاقه کاربران بوده است. در این بخش 10 محصول پرطرفدار از نگاه کاربران فروشگاه خبرنگاران را به شما معرفی می کنیم تا اگر قصد خرید داشته باشید، انتخاب برایتان آسان تر باشد.

گردنبند نقره زنانه مدل بال فرشته

این گردنبند نقره زیبا که با طلای سفید روکش شده است عیار 925 دارد. روی آویز گردنبند با برلیان های اتمی از جنس زیرکونیوم پوشیده شده است. زنجیر آن مدل فلامینگو یا حلقه ای است و 45 سانتیمتر طول دارد.

گوشواره نقره زنانه مانچو مدل صدفی

اگر از هواداران کارهای مینیمال هستید خرید این گوشواره نقره را به شما توصیه می کنیم. به این گوشواره حلقه ای نقره یک آویز مهره صدف سکه ای متصل است و به راحتی با استایل های مینیمال و رسمی ست می گردد. طول این محصول حدود 3.5 سانتیمتر است.

انگشتر نقره زنانه مدل گل

یک انگشتر ظریف با سنگ های اتمی به رنگ آبی کبود به شکل گل که روی رکاب پوشیده شده با نگین های شفاف و ریز پوشیده شده است. روی این انگشتر نقره با طلای سفید آبکاری شده و درخشندگی عالی دارد.

گوشواره نقره زنانه گیرا

همه خانم ها در هر سنی می توانند از این گوشواره استفاده نمایند. یک گوشواره حلقه ای ساده و سبک که می تواند به اکسسوری ثابت گوش افرادی تبدیل گردد که روی هر لاله گوش 2 سوراخ گوشواره دارند و دوست دارند همواره گوشواره حلقه ای به گوش داشته باشند. این محصول با نقره 925 عیار ساخته شده است.

آویز گردنبند نقره زنانه مدل پروانه

اگر در پی گزینه مناسبی برای هدیه دادن هستید، این آویز گردنبند زیبا و پر از نگین گزینه مناسبی است. تمام بخش های این آویز با برلیان های اتمی زیرکونیا پوشیده شده است. با نقره 925 عیار ساخته شده و با طلای سفید روکش شده است. در ترکیب روکش این محصول مواد حساسیت زا وجود ندارد و در برابر کدر شدن هم مقاوم تر از دیگر زیورآلات نقره است.

منبع: janvierjewelers, alexmakina, arthesdam

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1402 بروزرسانی: 17 آبان 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2298

به "برترین زیورآلات نقره زنانه؛ راهنمای خرید و نکات نگهداری از نقره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زیورآلات نقره زنانه؛ راهنمای خرید و نکات نگهداری از نقره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید