بهترین گزینه های غذایی برای بهبود جریان خون!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، زمانی که رگهای خونی در اثر تجمع پلاکها دچار تنگی می شوند٬ خونرسانی به درستی به اندام ها صورت نمی گیرد.

بهترین گزینه های غذایی برای بهبود جریان خون!

در نتیجه این وضعیت٬ فرد دچار احساس سوزش٬ کرختی یا گرفتگی عضلانی می شود. با این حال مصرف برخی از مواد غذایی، گردش خون را بهبود بخشیده و باعث می شود شما زندگی فعالتری داشته باشید:

شکلات تیره: کاکائو٬ سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که فشار خون و کلسترول خون را کنترل می کنند و جریان خون را بهبود می بخشند.

زردچوبه: زردچوبه٬ منبع مفیدی برای حفظ سرخرگ ها در برابر لخته شدن خون است. مصرف زردچوبه به همراه فلفل سیاه، جذب آن را موثرتر می کند.

آب چغندر: نوشیدن آب چغندر٬ یک روش بسیار خوب برای بهبود گردش خون است. برخی تحقیقات نشان می دهند که نوشیدن روزانه یک تا دو فنجان آب چغندر٬ فشار خون را در افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند٬ کاهش داده و به کسانی که به بیماری شریانی محیطی مبتلا بوده و راه رفتن برایشان مشکل و با درد همراه است٬ کمک میکند تا بتوانند با راحتی بیشتری راه بروند.

ماهی سالمون: کمبود اسیدهای چرب امگا٬3 گردش خون را ضعیف می کند. امگا3 موجود در ماهیهایی مثل سالمون٬ ترکیبات طبیعی دارد که خون را رقیق کرده و اثر ضد لخته شدن خون دارند.

تربچه: این ماده غذایی٬ سرشار از مواد معدنی مثل پتاسیم است که به حفظ فشار خون در محدوده طبیعی و افزایش گردش خون٬ کمک می کند. در هر نصف فنجان٬ تربچه ورقه شده٬ 135 میلی گرم پتاسیم وجود دارد که فشار خون رو پایین می آورد.

جوانه بروکسل: جوانه بروکسل و سایر مواد غذایی که منبع ویتامین ث هستند٬ مثل بروکلی٬ گاوا٬ پرتقال و توتها٬ همگی به گردش بهتر خون٬ کمک میکنند. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است که با اثر بر روی آستر سلولهای سرخرگها٬ به گشاد شدن آنها کمک می کند. در نتیجه٬ جریان خون با سهولت بیشتری انجام می شود.

سیر: مصرف سیر٬ از مسدود شدن سرخرگها جلوگیری می کند. توصیه می شود که روزانه دو تا سه حبه سیر بخوریم.

منبع: readersdigest

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1815

به "بهترین گزینه های غذایی برای بهبود جریان خون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین گزینه های غذایی برای بهبود جریان خون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید