تاخیر و حواشی سوال برانگیز در تدوین چرخه انتخابی کشتی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، محمد دلیریان با تاکید بر اینکه اعتقاد کامل بر برگزار رقابتهای انتخابی دارد به خبرنگاران گفت: به عنوان فردی که مدتها به عنوان عضو شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی با این مباحث همراه بودم، معتقدم برگزاری رقابتهای انتخابی و یا همین تدوین چرخه انتخابی تیم ملی در فدراسیون کنونی به سود کشتی است.

تاخیر و حواشی سوال برانگیز در تدوین چرخه انتخابی کشتی

وی شرح داد: چرخه انتخابی در صورت تدوین و اجرا، نه تنها باعث ایجاد انگیزه در کشتی گیران و مربیان می شود، بلکه با ایجاد شور و هیجان برای علاقمندان و تماشاگران کشتی نیز همراه است. این موضوع می تواند به پویایی در کشتی بیانجامد و موجی از امید و انگیزه را در بین مدعیان تیم ملی بوجود آورد.

پیشکسوت کشتی کشورمان بر حفظ اختیارات سرمربی تیم ملی در فرایند چرخه انتخابی تاکید کرد و گفت: نقش سرمربی در بحث انتخاب ملی پوشان غیر قابل انکار است و نمی توان سرمربی و اختیارات او را در چرخه انتخاب نادیده گرفت. ضمن اینکه سرمربی می تواند در یک یا دو وزن، دست به انتصاب بزند و نفرات مورد نظرش را با توجه به عملکرد و توان حضور آنها در میادین داخلی و خارجی و اردو به ترکیب تیم ملی اضافه کند.

دلیریان ادامه داد: البته سرمربی باید برای انتصاب های خود نیز دلایل و مدارک و مستندات کافی داشته باشد تا بتواند کمیته فنی و فدراسیون کشتی را متقاعد سازد. در نتیجه می توان چرخه انتخابی را با اعمال انتصاب در برخی مواقع و موارد اجرایی کرد، اما نباید روح رقابت و مصاف انتخابی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی را در عرصه کشتی نادیده گرفت.

مدیرفنی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی افزود: به عنوان مثال می توان به سعید عبدولی و گرایی اشاره کرد که طبیعتا انتخاب یک نفر از این دو مدعی برای تیم ملی کار بسیار سخت و حاشیه سازی است که باید از طریق فرایند قانونی چرخه انتخابی صورت گیرد. مطمئنا با اجرای روال انتخابی برای گزینش هر کدام از این دو مدعی از ایجاد بسیاری از مسایل حاشیه ای و مخرب پیشگیری می شود.در نتیجه می توان گفت اجرای چرخه انتخابی در بسیاری از اوزان لازم و حتمی است.

وی در سرانجام به تاخیر بیش از حد فدراسیون کشتی در فرایند تدوین و نهایی کردن چرخه انتخابی اشاره کرد و گفت: من واقعا نمی دانم دلیل این همه تاخیر چیست، چراکه می توان چرخه انتخابی را خیلی سریعتر تدوین و نهایی کرد تا دیگر چنین مباحث حاشیه ای در کشتی ایجاد نشود. مطمئنا هر چقدر در نهایی شدن چرخه انتخابی تاخیر و تعلل شود، حجم حواشی و نقدها هم بیشتر خواهد شد. در نتیجه بهتر است متولیان کشتی هر چه زودتر این موضوع مهم و تاثیرگذار را قانونمند و اجرایی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1021

به "تاخیر و حواشی سوال برانگیز در تدوین چرخه انتخابی کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخیر و حواشی سوال برانگیز در تدوین چرخه انتخابی کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید