حق مسکن 300هزار تومانی از چه ماهی پرداخت می گردد؟ تکلیف معوقات تیر و مرداد چیست؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران : حق مسکن 300 هزار تومانی باید از این ماه در دستمزد شاغلان مشمول قانون کار اعمال و علاوه بر آن، 400 هزار تومان معوقه تیر و مرداد نیز پرداخت گردد.

حق مسکن 300هزار تومانی از چه ماهی پرداخت می گردد؟ تکلیف معوقات تیر و مرداد چیست؟

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، پس از گذشت 6 ماه از سال بالاخره افزایش حق مسکن کارگران از 100 هزار به 300 هزار تومان به تصویب دولت رسید.

مطابق با مصوبه دولت، حق مسکن 300 هزار تومانی از تیر ماه قابل اعمال بوده و به همین دلیل، کارفرماها باید معوقه 400 هزار تومانی بابت ما به التفاوت حق مسکن دو ماه یعنی تیر و مرداد پرداخت نمایند.

از سویی دیگر نیز، مولفه حق مسکن در فیش حقوقی شهریور ماه باید 300 هزار تومان اعمال گردد.

با اعمال افزایش حق مسکن به 300 هزار تومان، سرجمع افزایش دستمزد شاغلان قانون کار در امسال به 10 درصد رسیده است.

کارفرمایان موظف به اعمال مصوبه جدید حق مسکن در دستمزد هستند

در این بین، با توجه به اینکه بعضی از کارفرمایان از پرداخت مولفه های مزدی همچون حق مسکن، بن و … سر باز می زنند و قانون را نقض قانون می نمایند، این نگرانی وجود دارد که افزایش حق مسکن به 300 هزار تومان نیز به سرنوشت بن و… دچار گردد که در این رابطه یک کارشناس روابط کار به مهر می گوید: حق مسکن و بن از مزایای ضمن کار بوده و کارفرما موظف به پرداخت آنها همراه با حقوق پایه است.

به گفته وی، در صورت عدم پرداخت هر یک از این مولفه های مزدی از جانب کارفرمایان، کارگران می توانند در مراجع حل اختلاف اقدام به طرح دعوی نمایند.

به گزارش خبرنگار مهر، با مصوبه دولت برای افزایش حق مسکن به 300 هزار تومان، جمع حقوق و مزایای یک مشمول قانون کار حداقلی بگیر طی 7 ماه پیش رو به توضیح جدول زیر است.

طبق جدول بالا، جمع حقوق و دستمزد یک کارگر بدون سابقه کار این ماه باید 2 میلیون و 610 هزار و 427 تومان، کارگر با یک سال سابقه کار 2 میلیون و 710 هزار و 427 تومان و کارگر با یک فرزند 2 میلیون و 801 هزار و 469 تومان است.

البته این اعداد بدون احتساب اضافه کار و کسوراتی همچون حق بیمه و مالیات است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1136

به "حق مسکن 300هزار تومانی از چه ماهی پرداخت می گردد؟ تکلیف معوقات تیر و مرداد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق مسکن 300هزار تومانی از چه ماهی پرداخت می گردد؟ تکلیف معوقات تیر و مرداد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید