درخواست دبیرکل سازمان ملل از ایران و آمریکا درباره برجام

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خواست تا برای خروج از بن بست فعلی در مورد برجام همکاری نمایند.

درخواست دبیرکل سازمان ملل از ایران و آمریکا درباره برجام

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از تودی 24، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خواست تا برای خروج از بن بست فعلی در مورد توافق هسته ای (برجام) همکاری نمایند، اما همزمان اذعان کرد که انتظار نتیجه سریعی برای این درخواست ندارد.

گوترش بدون اینکه به احتمال میانجیگری پاسخ دهد، اضافه کرد: معتقدم همه کسانی که در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مشارکت نموده اند و سایر طرف های مربوطه باید با هم همکاری نمایند تا عدم اطمینان را کاهش دهند و با مسائل و موانع روبه رو شوند.

وی گفت: موضوع مربوط به اطمینان از این است که همه چیز به تدریج به سمت شرایطی پیش رود که بتوانیم به توافق لازم برای صلح و ثبات در خلیج فارس و همه دنیا برسیم.

دبیرکل سازمان ملل با این ادعا که هدف توافق هسته ای امضا شده در سال 2015 جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بود، آن را یک پیروزی عظیم دیپلماتیک و یک عنصر اساسی برای صلح و ثبات در خلیج فارس دانست و اضافه کرد: متاسفیم که این توافق نامه در موضع تردید قرار گرفته است.

گوترش تاکید نمود: روشن است که مسائل، موانع و پیچیدگی های فزاینده ای وجود دارد، زیرا آمریکا از توافق نامه خارج شد و اقدامات اضافی (تحریم ها) را انجام داد و ایران هم متعاقباً بعضی اقدامات را برای توسعه توانایی های هسته ای خود انجام داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1468

به "درخواست دبیرکل سازمان ملل از ایران و آمریکا درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دبیرکل سازمان ملل از ایران و آمریکا درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید