درگیری پلیس مراکش با معترضان و بازداشت چند تن

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، پلیس مراکش شماری از معترضان در شهر الفنیدق واقع در شمال این کشور را که به وخامت اوضاع مالی اعتراض داشتند، بازداشت کرد.

درگیری پلیس مراکش با معترضان و بازداشت چند تن

به نقل از عربی21، حزب اتحاد سوسیالیست مراکش بازداشت الخلیل جباری، عضو این حزب در شهر الفنیدق و اعمال خشونت علیه یاسین یکور از دیگر اعضای حزب را آن هم صرفا به این خاطر که از محل تظاهرات مردمی رد می شدند، محکوم کرد.

حزب اتحاد سوسیالیست در بیانیه ای خواهان آزادی الخلیل شد و این اقدام را هدف گیری تاریخی حزب از سوی مسوولان الفنیدق و کوشش آنها برای بدنام کردن حزب عنوان کردند.

حزب مذکور که در ائتلاف دولتی هم حضور دارد با معترضان الفنیدق ابراز همبستگی نموده و بیان کرد، درخواست معترضان در رابطه با ایجاد جایگزین های مالی جهت فراهم شدن فرصت های شغلی برای شهروندانی که منبع درآمد خود را با بستن گذرگاه شهر مرزی سبته از دست داده اند، عادلانه و قانونی است.

کاربران شبکه های مجازی و وبلاگ نویسان هم از بازداشت تعدادی از اشخاص که تعدادشان معین نیست از جمله یاسین رازین وابسته به اپوزیسیون اسلامی عدل و احسان خبر داده و خواهان آزادی این بازداشتی ها شدند.

همزمان مسوولان الفنیدق بیان کردند، تعدادی از اشخاص بدون دریافت مجوز و با نقض شرایط فوق العاده بهداشتی در سایه شیوع ویروس کرونا تظاهرات کردند به همین دلیل مسوولان نیز مجبور شدند با رعایت قانون برای متفرق کردن آنها وارد عمل شوند.

آنها در بیانیه ای بیان کردند که در جریان متفرق کردن تظاهرکنندگان بعضی از آنها به سمت نیروهای دولتی سنگ پرتاب کردند که در اثر آن شش تن از نیروها جراحت برداشته و راهی بیمارستان شدند. همچنین تحقیقات درباره این حوادث با نظارت دادستانی کل آغاز شده است.

صدها تن از شهروندان الفنیدق در اعتراض به وخامت اوضاع مالی در پی بستن گذرگاه شهر مرزی سبته که توسط اسپانیا اداره می گردد، دست به تظاهرات زدند.

این گذرگاه از اصلی ترین منابع درآمد مردم الفنیدق محسوب می گردد چرا که به وسیله این گذرگاه کالاهایی را قاچاقی از سبته وارد نموده و در مراکش به فروش می رساندند اما دولت مراکش از سال 2019 آن را بسته است.

این تظاهرات یک هفته پس از آن صورت گرفت که جوانی از الفنیدق هنگامی که کوشش کرد شنا نموده و وارد سبته گردد، غرق شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1515

به "درگیری پلیس مراکش با معترضان و بازداشت چند تن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری پلیس مراکش با معترضان و بازداشت چند تن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید