در دیدار مونسان با سفیر ایران در هلسینکی تاکید شد معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران به گردشگران فنلاند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفیر ایران در کشور فنلاند بر ارائه تورهای طبیعت گردی و معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان تاکید شد.

در دیدار مونسان با سفیر ایران در هلسینکی تاکید شد معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران به گردشگران فنلاند

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با پروین فرشچی سفیر کشورمان در فنلاند گفت: گردشگران کشورهای اروپایی به حوزه های فرهنگی و تمدنی ایران علاقه مندند و همچنین این گردشگران از اسکان در اقامتگاه های بوم گردی استقبال می نمایند.

او ادامه داد: گردشگران اروپایی همچنین علاقه مند به کویرگردی هستند و خوشبختانه با توجه به زیرساخت های مناسبی که در این مناطق از کشورمان ایجاد شده است می توان گردشگران بیشتری را جذب کرد، معرفی ایران و جاذبه های متنوع کشورمان به مردم فنلاند مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

مونسان توضیح داد: عدم آگاهی از جاذبه های ایران و همچنین ایران هراسی از موضوعاتی است که باید بر آن تمرکز کرد، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و صنایع دستی از جمله برنامه هایی است که در می تواند در معرفی ایران موثر و مفید باشد.

معاون رئیس جمهوری همچنین برگزاری شب فرهنگی ایران در کشور فنلاند را در شناساندن فرهنگ و تاریخ ایران به گردشگران این کشور موثر دانست و اضافه کرد: حضور تورگردانان و رسانه های مطرح کشور فنلاند در ایران و تهیه برنامه های مستند از جاذبه های کشورمان نیز می تواند به شناخت مردم این کشور از ایران یاری کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برگزاری نمایشگاه هایی از آثار تاریخی به صورت متقابل با سایر کشورها نیز با هدف تعامل فرهنگی و شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی است و این امکان برای کشور فنلاند نیز وجود دارد.

همچنین در این دیدار پروین فرشچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند گفت: تهیه بسته های طبیعت گردی و کویر گردی برای معرفی و ارائه به گردشگران کشور فنلاند می تواند در افزایش آمار گردشگران ورودی این کشور به ایران موثر باشد.

او توضیح داد: همچنین زمینه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و معرفی جاذبه های گردشگری ایران در فنلاند وجود دارد.

فرشچی اضافه کرد: تقویت ارتباط فرهنگی بین دو کشور با شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ ایران و فنلاند به مردم امکان پذیر خواهد شد، در وهله نخست استفاده از ظرفیت های موجود همچون بروشورها و فیلم های مستند جاذبه های متنوع کشورمان می تواند مورد توجه قرار گیرد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 393

به "در دیدار مونسان با سفیر ایران در هلسینکی تاکید شد معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران به گردشگران فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دیدار مونسان با سفیر ایران در هلسینکی تاکید شد معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران به گردشگران فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید