ضرورت واکسیناسیون عمومی برای بازگشایی دانشگاه ها

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحققیات و فناوری گفت: انجام واکسیناسیون 70 درصدی جامعه و بازنگری شیوه نامه های بهداشتی موجود یک ضرورت است.

ضرورت واکسیناسیون عمومی برای بازگشایی دانشگاه ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، آقای دکترمجید صفاری نیا در شصت و هشتمین اجلاس سراسری معاونان دانشجویی دانشگاه ها که به صورت برخط برگزار گردید گفت: شیوه نامه های بهداشتی محیط های آموزشی باید به وسیله وزارت بهداشت و درمان بازنگری گردد و شرایط حضور در کلاس، خوابگاه، سالن های ورزشی و رستوران ها معین گردد.

وی اضافه نمود: از آنجا که بازگشایی محدود و تدریجی دانشگاه ها در دستور کار وزارت علوم تحقیقات و فناوری بود؛ دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با بهره گیری از نظر متخصصان، نکات مهم بهداشتی را به دانشگاه ها ابلاغ کرد، ولی بازنگری اساسی به وسیله مراجع ذیصلاح یک ضرورت است.

آقای صفاری نیا تأکید کرد: در یک آمارگیری از 19 هزار دانشجو معین شد یک سوم دانشجویان در ایام کرونا، تعدادی از اعضای خانواده خود را از دست داده اند که این امر ارائه خدمات مشاوره در اختلال سوگ را به دانشجویان ضروری می نماید.

وی با اشاره به فعالیت دائمی مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه ها در ایام سال حتی در ایام تعطیل گفت: تقویت مراکز مشاوره و بهداشت و درمان از نظر نیروی انسانی و امکانات و بکارگیری نیرو های متخصص در این شرایط حساس، نیازمند بودجه و اعتبار است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1805

به "ضرورت واکسیناسیون عمومی برای بازگشایی دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت واکسیناسیون عمومی برای بازگشایی دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید