طرز تهیه شیرینی لطیفه

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، شیرینی لطیفه نوعی شیرینی فوق العاده و منحصر به فرد است که برخلاف ظاهرش به راحتی می توان در منزل تهیه کرد و برای پذیرایی از میهمان ها مورد استفاده قرار داد.

طرز تهیه شیرینی لطیفه

خبرنگاران | سرویس آشپزی - اگر تا به امروز شیرینی لطیفه را امتحان نموده باشید، قطعا متوجه طعم بسیار لذیذ آن شده اید. شیرینی لطیفه از جمله شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با وجود دو لایه خارجی ترد، لایه میانی نرمی دارد. تهیه این شیرینی بسیار ساده بوده و با رعایت نکاتی می توان به راحتی این کار را انجام داد. در این مقاله به آموزش تهیه شیرینی لطیفه خواهیم پرداخت.

شیرینی یکی از تنقلات پرطرفدار محسوب می گردد که علی رغم تبلیغات منفی بسیاری از کارشناسان تغذیه نمی توان از خوردن آن صرف نظر کرد. مردم خاورمیانه معمولا به خوردن شیرینی های پرشهد و پرملات که در آن مقادیر زیادی از مغز ها به کار می رود علاقه دارند و آن را اغلب به عنوان دسر، پس از غذای اصلی مورد استفاده قرار می دهند. این در حالیست که مردم اروپا خوردن کیک های پر از شکلات و پوشیده با میوه های فصل را همراه با صبحانه می پسندند. در کشور های جنوب شرقی آسیا، شیرینی های برنجی و بخارپز محبوب هستند و ایرانیان به هر بهانه ای پای شیرینی های خوشمزه را به جمع خود باز می نمایند تا به واسطه وجود طعم شیرین آن، لحظه های شادی را در کنار هم سپری نمایند.

طرز تهیه شیرینی لطیفه

مواد لازم
آرد سفید چند منظوره80 گرم
نشاسته ذرت20 گرم
تخم مرغ3 عدد
پودر تارتار1/2 قاشق چایخوری
شکر1/2 پیمانه
بکینگ پودر1/2 قاشق چایخوری
وانیل1/4 قاشق چایخوری
خامه قنادی1 پیمانه
خلال یا پودر پسته برای تزیینبه میزان لازم

دستور تهیه:

  1. فر را روی حرارت 160 درجه سانتیگراد گرم کنید.
  2. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  3. تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.
  4. آرد سفید، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را در کاسه ای ریخته و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند، سپس آن را 3-2 بار الک کنید.
  5. زرده و سفیده تخم مرغ های هم دمای محیط را از هم جدا نموده و در دو ظرف جداگانه بریزید.
  6. سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا کاملا پف نموده و حباب های هوا در آن ظاهر گردد، سپس پودر تارتار را به آن اضافه کنید و به هم زدن سفیده ها ادامه دهید.
  7. در حالیکه سفیده ها را هم می زنید، نیمی از شکر را کم کم به آن اضافه نموده و به هم زدن ادامه دهید تا به رنگ سفید درآید و کاملا کشدار گردد. اینقدر به هم زدن سفیده ها ادامه دهید تا فرم بگیرند و در صورت برگرداندن ظرف، سفیده ها از ظرف نریزند.
  8. وانیل و به جامانده شکر را به زرده ها اضافه نموده و با دور متوسط هم زن آنقدر بزنید تا زرده ها کرم رنگ و کشدار شوند.
  9. سفیده را به زرده اضافه نموده و با لیسک به صورت دورانی فولد کنید.
  10. مخلوط آرد را به مخلوط سفیده و زرده اضافه نموده و به آرامی با لیسک فولد کنید تا مواد کاملا مخلوط شده و مایه یکدستی حاصل گردد.
  11. مایه شیرینی را در قیفی با ماسوره گرد ساده متوسط ریخته و به صورت دایره های هم اندازه روی سینی فری که قبلا با کاغذ روغنی پوشانده اید، بریزید.
  12. سعی کنید مایه شیرینی را با فاصله روی سینی بریزید تا شیرینی ها پس از پخت به هم نچسبند.
  13. مقداری پودر قند روی شیرینی ها الک نموده و سینی را در طبقه وسط فری که از قبل گرم نموده اید، بگذارید.
  14. حدود 12-10 دقیقه صبر کنید تا شیرینی لطیفه پخته و کمی طلایی گردد. سپس سینی را از فر خارج نموده، شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا کنید، روی توری سیمی قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها خنک شوند.
  15. خامه قنادی را در قیف ریخته و پس از خنک شدن شیرینی ها، آن ها را به پشت برگردانید، سپس خامه را روی آن ها بریزید و یک شیرینی دیگر روی آن ها بگذارید.
  16. شیرینی لطیفه را در ظرف مورد نظر بچینید و با مقداری خلال یا پودر پسته تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی مینیاتوری در منزل

نکات مهم

  • ظرفی که سفیده های تخم مرغ را در آن می ریزید، باید کاملا تمیز و خشک باشد.
  • هنگام اضافه کردن مخلوط آرد به مخلوط تخم مرغ، مواد را به آرامی فولد کنید زیرا هم زدن زیاد باعث می گردد پف مواد بخوابد و شیرینی ترد و لطیفی حاصل نگردد.
  • افزودن پودر تارتار به پف کردن سفیده تخم مرغ یاری می نماید و به جای آن می توانید از چند قطره آبلیمو نیز بهره ببرید.
  • درست کردن این شیرینی احتیاج به سرعت عمل دارد تا پف سفیده نخوابد و سفیده آب نیندازد.

شیرینی لطیفه در واقع نوعی شیرینی خامه ای بوده که برای پذیرایی از میهمان ها در مراسم خاص گزینه مناسبی است. همانطور که ملاحظه کردید، درست کردن این شیرینی احتیاج به مهارت خاصی ندارد و خیلی راحت در خانه قابل تهیه است. امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را نموده باشید، این شیرینی های خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

در صورتیکه با ترفند دیگری در زمینه تهیه شیرینی لطیفه آشنا هستید، آن را به وسیله قسمت ارسال نظر با مخاطبان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1690

به "طرز تهیه شیرینی لطیفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی لطیفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید