غیبت 23 عضو در پیاده روی نمادین شورایی ها

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، 8 تن از اعضای شورای شهر به دعوت رییس کمیته میراث فرهنگی، از میدان ولیعصر تا سه راه جمهوری پیاده روی نموده و علاوه بر ترویج و تبلیغ فرهنگ پیاده روی، در جریان مسائل کسبه و مردم این راسته قرار گرفتند.

غیبت 23 عضو در پیاده روی نمادین شورایی ها

به گزارش خبرنگاران، عصر امروز جمعی از اعضای شورای شهر تهران به دعوت از ریاست کمیته گردشگری و میراث فرهنگی به مناسبت روز تربیت بدنی از میدان ولیعصر تا سه راه جمهوری پیاده روی کردند.

احمد حکیمی پور رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران که این برنامه با دعوت وی از تمام اعضای شورای شهر انجام گرفته بود، گفت: این پیاده روی به بهانه روز پیاده روی و همراهی با مردم و دیدن واقعیت های شهر انجام شد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید بسترهای پیاده روی برای مردم ایجاد گردد، گفت: شهرداری باید بهسازی پیاده روها را در دستور کار قرار دهد چراکه تعیین است پیاده روها برای مردم آماده نیست.

احمد دنیامالی، رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مناسب سازی تمامی معابر باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: اولویت ما در شهرسازی انسان ها باشند و تا زمانی که نگاه ما از ماشین محور بودن به انسان محور شدن تغییر نکند، نمی توانیم فضا و معابر را برای تردد انسان ها آماده کنیم.

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرها باید انسان ها محور باشند اما متاسفانه امروزه همه چیز برای خودروها آماده است، گفت: اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی در شهر تهران اجرا شده است اما متاسفانه هنوز فاصله زیاد است و باید برای پیشبرد اهداف سرعت بیشتری داشته باشیم، هرچند که آنقدر تکالیف انباشته شده و جمعیت خودروها زیاد است که به نظر می رسد انجام این مهم زمان بر است.

مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران که از میانه راه به اعضای پیاده شورای شهر ملحق شد، گفت: برگزاری اینگونه مراسم ها، ارتباط و تعامل مردم و برنامه ریزان شهری را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر تهران کم و بیش به مسائل شهری واقف هستند، گفت: برگزاری اینگونه برنامه های مشترک باعث می گردد که اعضا ذهنیت یکسان و مشترکی از مسائل به دست بیاورند.

نایب رییس شورای شهر تهران با اشاره به مسائل این راسته (میدان ولیعصر تا سه راه جمهوری) گفت: دستفروشی، سدمعبر، مسائل کسبه، عدم بهسازی معابر و... مسائل این راسته هستند که آشنایی جمعی از اعضای شورای شهر تهران با این مسائل می تواند ما را در زمان تصمیم گیری لوایح یاری کند هرچند که باید برای برطرف مسائل اقدامات عاجلی صورت گیرد.

طلایی با بیان اینکه برای حل مسائل مردم، باید علاوه بر خود مردم، شهرداری تهران و شورای سیاست گذار نیز وارد میدان گردد، گفت: امیدواریم با یاری و همراهی هرچه بیشتر مردم با مدیریت شهری، شاهد برطرف مسائل باشیم.

در ادامه محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه حرکت اتومبیل بر پیاده رو غلبه نموده است، گفت: اساسا یکی از چالش های شهرها، کم تحرکی است که ناشی از کمبود فضاهای ورزشی و پیاده راهی است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه حضور نمایندگان مردم قطعا موجب ایجاد نهضت پیاده روی و پیاده راه سازی می گردد، گفت: البته باید برای ایجاد این فرهنگ برنامه ریزی های گسترده ای صورت گیرد و بسترسازی لازم انجام گردد. هرچند اقدامات زیادی انجام شده اما این اقدامات در حوزه بزرگراه سازی و اتوبان سازی بوده که نه تنها موجب حل معضل ترافیک نشده بلکه انبوهی از اتومبیل ها را راهی خیابان کرد.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه دعوت با هدف ترویج فرهنگ عمومی پیاده روی بوده اما در حاشیه آن اعضا فرصت برقراری ارتباط مستقیم با مردم را به دست آورده اند، گفت: با مردم صحبت نموده و متوجه شدیم مردم این راسته از حیوانات موذی، سد معبر موتورسیکلت ها که عمدتا راه پیاده رو را بسته اند و دستفروشان گلایه دارند که باید برای آنها چاره اندیشی کرد.

وی با انتقاد از نما و منظر شهری در این راسته گفت: نمای شهر در این منطقه با هیچ منطقی سازگار نیست.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به ازدحام، ترافیک و آلودگی همیشگی هوا، در این منطقه گفت: چرا باید موتورسیکلت با سوخت فسیلی فراوری گردد در حالی که دانشجویان دانشگاه شریف موتورسیکلت برقی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه ساخته اما از آنها حمایت نمی گردد.

به گزارش خبرنگاران، اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه معابر علی الخصوص پیاده روها باید بهسازی شوند، گفت: متاسفانه سد معبر موتورسیکلت های کسبه و مراجعه نمایندگان به مراکز تجاری این راسته سبب شده که عابران پیاده نتوانند از پیاده راه استفاده نمایند.

همچنین محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه راسته خیابان ولیعصر ، محور مالی، فرهنگی، تاریخی و... است گفت: امیدوارم این محور به پیاده راه تبدیل گردد و با توسعه حمل و نقل عمومی و نوین، همچون LRT شرایط به گونه ای فراهم گردد که این محور از شر خودروها خلاص و انسان محور گردد.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درخصوص شرایط درختان ولیعصر با بیان اینکه شهرداری هیچ درختی در این خیابان را قطع ننموده اما شرایطی به وجود آورده که درختان در این خیابان از بین بروند، گفت: بلندمرتبه سازی در دو طرف خیابان ولیعصر باید ممنوع گردد.

به گزارش خبرنگاران، با وجود آنکه احمد حکیمی پور در جلسه روز یکشنبه جلسه شورای شهر تهران از تمامی اعضای شورا در صحن علنی دعوت کرد که در این پیاده روی شرکت نمایند اما تنها 8 عضو شورای شهر از جمله ابوالفضل قناعتی، احمد دنیامالی، رحمت الله حافظی، محمد سالاری، محمد حقانی، مرتضی طلایی، اقبال شاکری و حکیمی پور در این پیاده روی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 788

به "غیبت 23 عضو در پیاده روی نمادین شورایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت 23 عضو در پیاده روی نمادین شورایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید