فعالیت جهاد دانشگاهی برای حراست از نام خلیج فارس

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: به منظور صیانت از این نام دپارتمان ملی خلیج فارس در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

فعالیت جهاد دانشگاهی برای حراست از نام خلیج فارس

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در سیزدهمین همایش ملی علمی و فرهنگی خلیج فارس که عصر امروز در سالن همایش های دانشگاه علم وفرهنگ برگزار گردید، گفت: خلیج فارس از اهمیت سیاسی، مالی و جغرافیایی برخوردار است و به عنوان یک نقطه استراتژیک در جهان به شمار می رود و عظمت نام تاریخی خلیج فارس در کل تاریخ دیده شده و این نام قدمتی بیش از سه هزار سال دارد.

وی اضافه نمود: در زبان های مختلف جهان از نام های مترادف خلیج فارس استفاده شده است اما با این وجود بعضی افراد دست به تحریف نام خلیج فارس زدند که متاسفانه در ابتدا ما ایرانیان این موضوع را جدی نگرفتیم.

رئیس دانشگاه علم وفرهنگ گفت: جهاد دانشگاهی از سال 84 که نامگذاری روز خلیج فارس انجام شد وظیفه خود دانست که برای پاسداری از این نام با رویکرد فرهنگی و اجتماعی دست به کار گردد و دوازده دوره همایش خلیج فارس را برگزار کرد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: به منظور صیانت از این نام دپارتمان ملی خلیج فارس در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت و فعالیت های خودرا به زبان عربی و انگلیسی ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 190

به "فعالیت جهاد دانشگاهی برای حراست از نام خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت جهاد دانشگاهی برای حراست از نام خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید