نکات کلیدی ست کردن جوراب با کفش

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ست کردن جوراب با کفش، یکی از دغدغه های افرادی است که به جذابیت خود اهمیت می دهند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ست کردن جوراب با کفش در واقع، وجود تناسب میان ساق جورابتان و کفشی است که برای پوشیدن انتخاب می کنید. درواقع شما می توانید با توجه به کفشی که به پا دارید، از جوراب های مختلفی همچون جوراب های کالج، جوراب های ساق بلند، جوراب های ساق کوتاه و یا نوع دیگری از جوراب ها استفاده کنید…

نکات کلیدی ست کردن جوراب با کفش

بسیاری از افراد در ست کردن جوراب با کفش دچار مشکل می شوند، البته این امر طبیعی است؛ زیرا ترفندهای لازم دراین باره را نمی دانند. این افراد فکر می نمایند که برای ست کردن جوراب با کفش خود، فقط باید رنگ جوراب را با رنگ کفش خود ست و هماهنگ نمایند. جالب است بدانید که این فرضیه کاملاً اشتباه است زیرا:

رنگ جورابی که می پوشید را باید با رنگ شلوار خود ست کنید و رنگ جوراب شما ربطی به رنگ کفش شما ندارد.

طبق یک قاعده کلی، رنگ جوراب شما باید مقداری تیره تر از رنگ شلوار شما باشد؛ اما برای ست کردن جوراب با کفش، شما باید به مدل جوراب خود توجه کنید. در این مقاله به طور کامل این موضوعات را به شما آموزش خواهیم داد.

انواع جوراب

برای ست کردن جوراب با کفش، در ابتدا شما باید انواع جوراب ها را خوب بشناسید. به طورکلی جوراب ها را می توان به چند نوع تقسیم کرد:

  • جوراب های کفی
  • جوراب های ساق بلند
  • جوراب های ساق کوتاه
  • و جوراب های با ساق متوسط،

ازجمله معروف ترین این جوراب ها هستند. در ادامه به معرفی هر یک از این جوراب ها به صورت مجزا پرداخته خواهد شد.

جوراب های کفی

این جوراب ها ساق ندارند و زمانی که شما همراه کفش از این نوع جوراب استفاده می کنید، کسی متوجه نمی گردد که شما جوراب پوشیده اید. این جوراب ها دو فایده دارند؛ اول اینکه هنگام پوشیدن جوراب های کفی شما از فواید جوراب استفاده می کنید بی آنکه کسی جوراب شما را ببیند، دوما شما می توانید با استفاده از این جوراب ها، تیپ و استایل اسپرت خود را حفظ کنید. به این جوراب ها پاپوش و جوراب کالج نیز گفته می گردد.

بسیاری از افراد، معتقدند که این نوع از جوراب ها را باید با شلوارهای پاچه کوتاه پوشید. این عقیده تا حدی درست است، اما فراگیر نیست. در واقع شما می توانید با بسیاری از تیپ و استایل ها، این نوع جوراب ها را بپوشید. ولی این جوراب ها بهترین انتخاب برای تیپ های اسپرت هستند و بهتر است این جوراب ها را همراه شلوار جین بپوشید .

اگر قصد پوشیدن کفش های کالج رادارید، این نوع از جوراب ها بهترین انتخاب ممکن برای شما هستند. اگر ساق کفش شما از ساق جوراب کفی شما بلندتر است، از پوشیدن این نوع از جوراب ها بپرهیزید، زیرا این نوع از کفش ها باعث سابیدگی در قسمت بالایی پای شما می شوند. از پوشیدن این نوع از جوراب ها با کفش های، ساق دار، بوت و انواع صندل ها پرهیز کنید.

جوراب های ساق کوتاه

تفاوت جوراب های ساق کوتاه با جوراب های کفی، در این است که جوراب های کفی تا زیر مچ پای شما را می پوشاند ولی جوراب های ساق کوتاه، مچ پای شما و حتی قسمت های بالاتر از آن را نیز خواهد پوشاند و همین امر از سابیدگی احتمالی پای شما توسط کفش جلوگیری می نماید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شما نمی توانید این جوراب ها را در تیپ های روزمره خود و یا در مجلس های رسمی بپوشید . این جوراب ها درواقع مخصوص فعالیت های ورزشی هستند و بیشتر اوقات با کفش های ورزشی پوشیده می شوند. به عبارتی ساده تر این جوراب ها، حکم جوراب های سفیدرنگ و نخی ورزشی رادارند پس تحت هیچ شرایطی برای مجلس های رسمی به سراغ آن ها نروید.

جوراب های با ساق متوسط یا جوراب های نیم ساق

نکته ای که در خصوص این نوع از جوراب ها می توان گفت این است که جوراب های نیم ساق، پرکاربردترین جوراب ها هستند. این نوع از جوراب ها، بهترین انتخاب برای تیپ های روزمره شما هستند. ساق این جوراب ها بالاتر از مچ پای شما است.

این جوراب ها را می توانید با کفش های استیکرز، کفش های راحتی، کفش های رسمی و حتی بوت ها بپوشید. این جوراب ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی فراوری می شوند و شما می توانید مطابق سلیقه خود، جوراب موردعلاقه تان را انتخاب کنید. بهتر است چندین جفت از این جوراب ها در منزل داشته باشید و آن ها را با کفش هایتان ست کنید.

جوراب های ساق بلند یا جوراب های تمام ساق

این جوراب ها بلندترین نوع ساق را دارند و ساق این جوراب ها تا زیر زانو می رسد. این جوراب ها در ابتدا برای جلوگیری از جمع شدن جوراب در قسمت مچ پا فراوری شد ولی به مرور زمان و با بهبود مواد و کش به کاررفته در جوراب ها، فراوری کمتری پیدا کرد. جوراب های ساق بلند، نسبت به جوراب های دیگر، کاربرد بسیار کمی دارند و بیشتر همراه کفش های کت وشلوار پوشیده می شوند. اگر پاهای بلندی دارید در هنگام نشستن شلوار شما به سمت بالا جمع می گردد و نمی خواهید قسمتی از پاهای شما معلوم باشد، از جوراب های ساق بلند بهره ببرید.

جمع بندی

اگر به خوبی مطلب بالا را مطالعه نموده باشید، درخواهید یافت که جنس جوراب، رنگ جوراب و دیگر مشخصه های آن باید با نوع شلواری که می پوشید، ست گردد نه با کفش شما. تنها ساق جورابی که می پوشید را باید با نوع کفش خود ست کنید.

در ادامه تعدادی از طرح ها برای ست کردن جوراب با کفش آورده شده است.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1210

به "نکات کلیدی ست کردن جوراب با کفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کلیدی ست کردن جوراب با کفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید