همکاری هوشمندانه AMD و Oxide Games برای بهبود تکنولوژی پردازش بازی ها

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، بسیاری از کاربران در سراسر دنیا هزینه خرید یک سیستم گیمینگ و یا کنسول بازی را ندارند؛ در نتیجه با هزینه های کمتر، از سرویس های ابری بازی نظیر Google Stadia استفاده می نمایند که به تازگی معرفی شده اند. احتمالاً این سؤال برای شما به وجود می آید که پردازش این بازی ها به صورت بلادرنگ چگونه انجام شده و آیا می توان برای بهبود عملکرد آنها قدمی برداشت؟ حرکت هوشمندانه AMD و همکاری آن با Oxide Games ، نشان می دهد که این شرکت برنامه های جذابی را برای دنیای بازی در سر دارد.

همکاری هوشمندانه AMD و Oxide Games برای بهبود تکنولوژی پردازش بازی ها

در حال حاضر سرویس های پردازش ابری بازی متفاوتی در دنیا مشغول به فعالیت هستند. NVIDIA که سرویس گیمینگ GeForce NOW را راه اندازی نموده و گوگل نیز سرویس اختصاصی خود با نام Google Stadia را دارد. گیمرهای مشتاق با پرداخت هزینه ناچیز، اشتراک این سرویس ها را خریداری نموده و می توانند با پلتفرمی مانند یک لپ تاپ و یا یک کامپیوتر ارزان قیمت، بازی های روز را تجربه نمایند. با این وجود احتیاج به اینترنت با پهنای باند بالا و... موانعی را در پردازش بلادرنگ ایجاد می نماید.

سرورهای بازی ابری، در بیشتر مدل ها به سخت افزارهای Intel و NVIDIA مجهز هستند. در این میان شرایط AMD چندان مطلوب نبوده و سهم این شرکت از این بازار، تأمین کارت های گرافیک Google Stadia و Microsoft xCloud است. اما چطور می توان این سهم را افزایش داد؟ با خلاقیت مثال زدنی AMD! این شرکت برای افزایش سهم خود در بازار سخت افزارهای پردازش های ابری، دست به کار شده و با کمپانی Oxide Games وارد همکاری شده است.

Oxide Games یکی از توسعه دهندگان مطرح بازی در دنیا است که البته تا پیش از این نیز با AMD در زمینه های ترکیبی سخت افزار و نرم افزار وارد همکاری شده بود. Oxide Games صاحب و طراح موتور بازی سازی بسیار توانمند و مشهور Nitrous است. این موتور، نخستین موتور بازی سازی دنیا بود که پشتیبانی از کتابخانه سطح پایین Vulkan را خاطرنشان کرد.

و اما هدف از همکاری AMD با یک توسعه دهنده بازی چیست؟ AMD می داند که برای ورود به بازار سخت افزار سرورهای گیمینگ ابری، احتیاجمند یک ایده جالب توجه است؛ در نتیجه به سراغ Oxide Games رفته است. این دو کمپانی یک قرارداد همکاری چند ساله را به امضا رسانده اند که طی آن، به سراغ فناوری و تکنیک هایی خواهند رفت که در پردازش بهتر بازی ها به صورت ابری مؤثر است. در این صورت بازی ها به صورت بلادرنگ، با وضوح و جزئیات بالا، از پردازش بهتری برخوردار شده و همچنین می توان امیدوار بود که احتیاج به پهنای باند بسیار بالا نیز تا حدودی کاهش یابد.

با افزایش حجم و قدرت گرافیک بازی ها، بدون شک دنیای سخت افزارهای ابری احتیاجمند یک تحول اساسی خواهد شد. از سوی دیگر بد نیست بدانید که بسیاری از شرکت ها نظیر گوگل، به دنبال سخت افزارهای کاربری و با قیمت تمام شده معقول در سرورهای بازی خود هستند. Oxide Games و AMD بر روی تکنولوژی هایی متمرکز خواهند شد که شرایط پردازش ابری بازی ها را در این سرویس های آنلاین بهبود می بخشد.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1010

به "همکاری هوشمندانه AMD و Oxide Games برای بهبود تکنولوژی پردازش بازی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری هوشمندانه AMD و Oxide Games برای بهبود تکنولوژی پردازش بازی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید