کارشناس چینی، اختلاف مرزی چین و هند دستپخت انگلیس است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس یک مؤسسه مطالعات بین المللی و منطقه ای در پکن گفت خط مرزی چین و هند توسط انگلیس طراحی شده و به محل مناقشه تبدیل شده است.

کارشناس چینی، اختلاف مرزی چین و هند دستپخت انگلیس است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هوان جینگ رئیس یک موسسه مطالعات بین المللی و منطقه ای در پکن، روز یکشنبه گفت، مرزهای هند و چین توسط انگلیسی ها طراحی شده و به محلی برای مناقشه تبدیل شده اند.

جینگ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی جی تی اِن گفت: روشن است که چین خواهان روابطی با ثبات با هند است. نخست وزیر [هند]، [نارندرا] مودی به طور واضح گفته است که به هیچ بخشی از قلمرو هند تجاوز صورت نگرفته است. این چیزی است که مودی گفت.

وی اضافه نمود: ستحکامات مرزی چین در مرز دو کشور سال ها است که پابرجا هستند و این چیز جدیدی نیست. این هند است که چهل یا پنجاه استحکامات مرزی را ساخته است. این هندی ها بودند که از مرز عبور کردند و تمام دنیا این را می داند. هند داستان خود را روایت می نماید اما لزوماً حقیقت ندارد.

این کارشناس چینی در ادامه گفت: مشکل مرزی هند و چین مسئله ساده ای نیست. بلکه مسئله حق حاکمیت هر دو ملت مطرح است زیرا این مرزها را نه چینی ها و نه هندی ها طراحی نموده اند بلکه بریتانیایی ها آن را ایجاد نموده اند. بنابراین هردو طرف درک می نمایند که باید با احتیاط بالایی به مسائل مرزی رسیدگی نمایند.

به طور کلی اغلب مرزهایی که انگلیس در طراحی آن ها دست داشته است همیشه به محلی برای مناقشات مرزی مبدل شده است.

دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز معین ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال 1962 بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری های مرزی زیادی بین دو کشور اتفاق افتاده است.

اواسط ژوئن سال جاری ارتش چین و هند در دره گالوان در مرز مشترک با یکدیگر درگیر شدند که در نتیجه آن 20 سرباز هندی کشته شدند.

چین سربازان هندی را به تعدی به خط کنترل واقعی در مرز متهم کرد و از طرف دیگر هند گفت که چین در تلاشی یک طرفه به دنبال تغییر محدوده این مرز توافق شده بوده است.

در پی این درگیری، چین و هند به سرعت وارد مذاکره شدند و دو روز بعد از درگیری وزارت خارجه چین موقعیت در این منطقه را باثبات و تحت کنترل بیان کرد.

دیروز دوشنبه هم دو طرف مذاکراتی را در سطح فرماندهان نظامی انجام دادند که در آن توافق کردند منطقه درگیری را از حضور نظامی خالی نمایند.

به گفته منابع آگاه، نیروی هوایی چین از جنگنده های پیشرفته سوخو-30 و سایر بمب افکن های راهبردی خود در خطوط مرزی با هند استفاده نموده و هند نیز به همین دلیل خواهان دریافت سامانه های اس-300 از روسیه برای تقویت پدافند خود و مقابله با تحرکات هوایی چین شده است.

همچنین وزارت دفاع هند روز پنجشنبه با بی اعتنایی به تهدیدهای آمریکا، موافقت خود با قرارداد خرید 33 فروند جنگنده از روسیه را بیان کرد.این جنگنده ها شامل 12 فروند سوخو 30 و 21 فروند میگ 29 هستند و ارزش کلی آن ها 2.43 میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین این قرارداد، به روز رسانی 59 هواپیمای جنگی هند و خرید موشک های هوا به هوا را نیز شامل می گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1100

به "کارشناس چینی، اختلاف مرزی چین و هند دستپخت انگلیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس چینی، اختلاف مرزی چین و هند دستپخت انگلیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید