کانون هماهنگی گردشگری در استان لرستان تشکیل می گردد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از تشکیل کانون هماهنگی گردشگری با هدف توسعه و رونق این صنعت در استان لرستان اطلاع داد.

کانون هماهنگی گردشگری در استان لرستان تشکیل می گردد

حسین سلاح ورزی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان، اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع گردشگری، کانون ملی هماهنگی گردشگری در کشور تشکیل شده که باید در استان نیز با ریاست استاندار تشکیل و مباحث موردنیاز برای توسعه گردشگری در آن رسیدگی گردد.

رئیس اتاق خرم آباد ادامه داد: ازنظر قانونی تا به امروز وحدت رویه ای در مورد معافیت مالیاتی از دستگاه های خودپرداز برای پزشکان، طبق بند 18 سازمان امور مالیاتی وجود نداشته است که در کوشش هستیم این موضوع رفع گردد.

او اظهار کرد: اگر مشمولی اظهار کند که هیچ کدام از درآمدهای او شامل مالیات نیست و اگر امور مالیاتی مدارکی را دال برخلاف این ادعا ارائه دهد بنابراین این سازمان باید مطالبه گر باشد.

سلاح ورزی اضافه نمود: همچنین لرستان جزو نخستین استان هایی است که پنج نفر را برای عضویت در هیات خبرگان بانک، به بانک مرکزی معرفی کرد که این تعداد تأیید شده اند.

آمارهایی که از نرخ بیکاری استان منتشر می گردد قابل اعتماد نیست

استاندار لرستان نیز در این نشست گفت: آمارهای منتشر شده از نرخ بیکاری استان واقعی نیست و برای دسترسی دقیق، نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی نسبت به ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه هستیم.

سید موسی خادمی اظهار کرد: سالی که گذشت یکی از سال های پیچیده و پر مشکل برای اقتصاد بود که تحریم و کرونا می توانست این مسائل را بیشتر کند اما با کوشش و پیگیری های مصمم مسئولان، مسائل کنترل و بخشی از نیازهای عمده کشور تأمین شده است.

او ادامه داد: در سال 97 قرار شد بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک ها تلفیق گردد و حدود 11 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یابد که این عدد به صورت کامل محقق نشد.

او گفت: اما آنچه به استان لرستان تخصیص داده شد عدد خوبی بود که بعدها یک اعتبار دیگر با عنوان سیل به مبلغ 150 میلیارد تومان به آن اضافه شد.

استاندار لرستان ادامه داد: پرداخت وام به مشاغل خرد، تجربه موفقی نبوده و در سالیان گذشته عده ای معتقد بودند که بیکاران به بیکاران بدهکار تبدیل شده اند اما گزارش ها نشان می دهد که این مرحله از پرداخت تسهیلات روستایی به دلیل اعمال نظارت ها به خوبی پیش می رود.

خادمی با بیان اینکه آمارهایی که از نرخ بیکاری استان منتشر می گردد قابل اعتماد نیست توضیح داد: باید در سامانه اشتغال، مرحله به مرحله دریافت تسهیلات و حتی میزان اشتغال واحدهای تولیدی ثبت گردد که بتوان به صورت ماهیانه به این اطلاعات دسترسی داشت.

او ادامه داد: در این راستا دستگاه های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند و اطلاعات را در اختیار سامانه قرار دهند تا بتوانیم آمارهای واقعی را رصد کنیم.

استاندار لرستان گفت: گزارشی از اعتبارات و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان مطرح شده که نشان می دهد بیش از 90 درصد طرح هایی که تسهیلات به آنها پرداخت شده در زمینه اشتغال زایی است.

خادمی همچنین با اشاره به رونمایی از سند توسعه اجتماعی استان در این جلسه گفت: کوشش می کنیم اعتبارات لازم برای اجرای این سند در سال 1400 اخذ گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1559

به "کانون هماهنگی گردشگری در استان لرستان تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون هماهنگی گردشگری در استان لرستان تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید