گلایه از تفاوت سهم بودجه ای دانشگاه های شرق کشور

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رییس دانشگاه بیرجند گفت: متاسفانه تفاوت زیادی بین دانشگاه های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است و اعتبارات بیشتری به سیستان و بلوچستان اختصاص داده می گردد.

گلایه از تفاوت سهم بودجه ای دانشگاه های شرق کشور

به گزارش خبرنگاران، احمد خامسان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار کرد: نباید از دو زیربنای تجارت و آموزش غافل شویم.

وی گفت: آموزش و پرورش و آموزش عالی باید در استان مورد توجه قرار بگیرد و اگر این دو نهاد ضعیف گردد بسیاری از مزایا را از دست می دهیم. رییس دانشگاه بیرجند اضافه کرد: بیش از 12 هزار نفر دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می نمایند که 70 درصد در مقطع کارشناسی و 30 درصد در سایر مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. خامسان با بیان اینکه 43 درصد از دانشجویان بومی و 57 درصد نیز غیربومی هستند، توضیح داد: از ابتدای تاسیس دانشگاه تاکنون بیش از 25 هزار فارغ التحصیل شده اند. وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه 346 نفر هستند، ادامه داد: نسبت کارمند به هیات علمی زیر یک است در حالی که استاندارد در کشور یک به یک است. رییس دانشگاه بیرجند گفت: اگر اعتبار مناسب برای تکمیل دانشکده ادبیات به دانشگاه داده گردد، امکان تجمیع دانشکده های پردیس شهدا در شهر به داخل شوکت آباد فراهم خواهد شد و نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه ها و رفاه دانشجویان خواهد داشت. خامسان با بیان اینکه 42 سال از ساخت دانشگاه بیرجند گذشته و بسیاری از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی آن فرسوده است، اظهار کرد: متاسفانه تفاوت زیادی بین دانشگاه های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است و اعتبارات بیشتری به سیستان و بلوچستان اختصاص داده می گردد. وی با بیان اینکه در استان به ازای هر دانشجو 8 میلیون و 200 هزار تومان هزینه می گردد در حالی که این رقم نسبت به دانشگاه باهنر کرمان کمتر است، یادآور شد: در سطح کلان باید به دانشجویان استان یاری گردد.

تامین اعتبار طرح های بر زمین مانده دانشگاه بیرجند

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه برای برطرف مسائل موجود و تامین اعتبار طرح های دانشگاه بیرجند قول مساعد داد.

سعید نمکی، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور که به همراه مسئولان استانی از پروژه در حال ساخت دانشکده ادبیات دانشگاه بیرجند، دانشکده هنر و تصفیه خانه این دانشگاه بازدید می کرد، قول مساعد برای برطرف مسائل موجود و تامین اعتبار طرح های دانشگاه در بودجه 98 را داد. احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند در این بازدید با بیان اینکه پیشرفت پروژه ها در خراسان جنوبی به کندی صورت می پذیرد، اظهار کرد: در حال حاضر این سه پروژه در حال احداث دانشگاه بیرجند به علت کمبود اعتبارات متوقف شده است. وی یادآور شد: تخصیص نیافتن بودجه طرح ها و تورم موجود در کشور، دو عامل اصلی توقف پروژه های عمرانی در دانشگاه بیرجند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 121

به "گلایه از تفاوت سهم بودجه ای دانشگاه های شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه از تفاوت سهم بودجه ای دانشگاه های شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید