40 میلیارد تومان اعتبار برای تأسیسات کتابخانه مرکزی خرم آباد احتیاج است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، وحید کرم الهی روز سه شنبه در نشست خبری، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره آخرین روند تجهیز تأسیسات و انشعابات کتابخانه مرکزی خرم آباد گفت: بر اساس لیست 1402، رقم 11 میلیارد تومان برای تأسیسات چیلر زیرزمین کتابخانه برآورد شده است، این درحالی است که چند سال قبل این رقم در قرارداد 4 میلیارد تومان بود.

40 میلیارد تومان اعتبار برای تأسیسات کتابخانه مرکزی خرم آباد احتیاج است

کرم الهی با بیان اینکه با احتساب پلوس پیمانکار، ضرایب و تعدیل این رقم ممکن است به 17 یا 18 میلیارد توان نیز برسد اضافه نمود: مراحل نازک کاری، تأسیسات برقی و نازک کاری آمفی تئاتر و زیرزمین حداقل 40 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که احتیاج است از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تأمین گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: اگر این اعتبار در امسال تأمین نگردد، به دلایل تورمی که در بازار محصولات وجود دارد این رقم در سال آینده ممکن است به 60 یا 70 میلیارد تومان نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه سیم کشی های موجود در کتابخانه مرکزی خرم آباد در حال حاضر مشکل خاصی ندارد اضافه نمود: با توجه به اینکه روند بازطراحی کتابخانه شروع شده و براساس کاربری های روز در حال اجرا است تغییراتی در تأسیسات برقی کتابخانه نیز صورت خواهد گرفت.

کرم الهی به خارج شدن سیستم اطفای حریق کتابخانه مرکزی خرم آباد از شبکه بارنده اشاره نمود و اضافه نمود: بعد از تکمیل طراحی داخلی این مورد آنالیز مشاوران قرار خواهد گرفت و در کتابخانه اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان درباره نشست کتابخانه دیناورند خرم آباد بعد از دو سال از ساخت این کتابخانه نیز گفت: این کتابخانه در جریان سیل آسیب ندیده بود، بلکه بعد از فرونشست آب و گذشت سه یا چهار ماه، ترک هایی در دیوارهای کتابخانه ایجاد شد، اما چون این پروژه به اداره کتابخانه های عمومی استان تحویل داده شده بود، ردیف اعتباری آن بسته شده بود.

کرم الهی با بیان اینکه باید ردیف اعتباری نوی از سوی سازمان مدیریت استان به این کتابخانه تخصیص داده گردد اعلام کرد: چون کتابخانه قابل تخریب نیست احتیاج به مقاوم سازی دارد و به همین منظور نیز قبل از سال نو مکاتباتی با سازمان مدیریت برای ردیف اعتبار اجرا شده است و پیگیری های مجدد نیز صورت خواهد گرفت.

وی به دیگر پروژه های کتابخانه ای استان اشاره نمود و اضافه نمود: پروژه های کتابخانه ای ویسیان، کوهدشت، ازنا، گراب در حال حاضر در استان با مقداری مسائل اعتباری فعال و در حال اجرا هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2234

به "40 میلیارد تومان اعتبار برای تأسیسات کتابخانه مرکزی خرم آباد احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 میلیارد تومان اعتبار برای تأسیسات کتابخانه مرکزی خرم آباد احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید